Brug

I’m standing on the edge, about to fall
In the middle of the point of no return

Riverside – Dance with the shadow

Ik ben moe. Fysiek én mentaal. En daarom besloot ik om een paar dagen vrijaf te nemen. Niet alleen op mijn werk, maar op alle gebied. Van liefde, vriendschap, haat tot jaloersheid. Ik ben het even allemaal beu. Ik heb een enorme drang om alle documenten op mijn werk in de lucht te gooien. Ik heb zin om al mijn vriend(inn)en tegen een muur te smakken. Ik heb zin om met een mes in de gezichten van vrouwen te krassen. Ik heb zin om mijn vuist in de spiegel te slagen en al de scherven op te eten.

Maar ik ben te moe voor dat te doen. Ik voel dat ik op een brug sta die elke moment kan instorten. Ik hoor de klotsende zee al onder mijn voeten. Maar ik heb geen kracht om mij te bewegen. Naar één of andere rots, waar ik vanaf kan springen. Want ik ben moe en ik wil niet meer.

Maar ik heb de moed niet om te wandelen. En dat voelt vrij frustrerend aan. Ik blijf maar springen op mijn brug. Hopen dat hij zou instorten. Maar hij breekt niet. Ik kan niet huilen. Ik kan niet verdrietig zijn want ik heb alles om gelukkig te zijn. Maar ik kan de portie “geluk” niet aanvaarden. Ik heb er nooit mee leren omgaan. Ik vertrouw “gelukkig” zijn niet. Het voelt onnatuurlijk aan. Ik geloof nog steeds dat “gelukkig zijn” niet alleen komt. Er moet iets negatiefs aan verbonden zijn!

En dus blijf ik maar op mijn brug staan. Kijken naar de overkant. Waar ik ooit zal geraken.

Ooit. Desnoods al zwemmend.

7 thoughts on “Brug

  1. Je leert het wel nog, Alimonia!

    Wat zou dat negatieve zijn dat aan geluk verbonden is? En moet dat er wel zijn? Misschien gewoon proberen en zien wat komt?

  2. @Daan: Ik ben nog jong en ben vrij ambitieus, dus ja ik zal het waarschijnlijk ooit leren. Maar wil ik dat effectief wel? Misschien ben ik wel “gelukkig” in mijn eigen “ongelukkige” wereld?

    Proberen en zien? Tja zo zit ik nu eenmaal niet in mekaar 🙂 Ik zoek achter alles een reden…En als ik die niet vind, verzin ik er wel één.

  3. Alleen jij weet of je gelukkige bent in je huidige wereld. Maar zelfs als je nu gelukkig bent, wie zegt dat je niet nog gelukkiger kunt zijn in een andere wereld?

    En de enige manier om daar achter te komen is toch proberen. 😉 Hoe kan je anders zeker weten?

    Ik begrijp niet precies wat je bedoelt als je zegt dat achter alles een reden zit. Wat bedoel je daarmee? 🙂

  4. @Daan: Achter alles zit een reden…Daar bedoel ik mee dat als een jongen zegt dat je mooi bent, hij iets wilt bemachtigen van je….maar het is dan ook maar een voorbeeld 😉

  5. En nog een slechte ook. 😉 Misschien wil hij dan iets bemachtigen, maar dat weet je niet zeker. Er zijn ook mensen die zomaar complimenten geven, zonder iets terug te willen. Maar als je er alles een reden zoekt, begrijp ik je voorbeeld wel. 😉

  6. @Daan: tuurlijk zijn er mensen die geen bijbedoelingen hebben, maar het zullen er niet veel zijn! Maar het was ook maar een voorbeeld hoe ik denk. Te veel dus 🙂

Geef een reactie

