De haven

Leeg. Zo voel ik mij. Vandaag is het immers zijn laatste werkdag. Ons gechat tijdens de werkuren, onze stiekeme blikken in de eetzaal en onze geheime afspraakjes ’s avonds na het werk behoren dan effectief tot het verleden. Hij is consultant. Je vergelijkt dat het best met zeemannen: ze blijven nooit ergens lang. Maar vandaag vertrekt zijn schip dus eindelijk uit de haven. Uit de haven waar hij een aantal maanden met mij was verbleven. Maar zoals de meeste schippers, heeft ook deze geen verdriet dat hij verder moet varen. Nee. Want in de volgende haven zit er al een andere meid te wachten.

4 thoughts on “De haven

  1. Mensen kuisen je levenspad , om die daarna te verlaten. Dit is nu eenmaal een onderdeel van het ‘leven’. Anderzijds heb ik zo’n gezegde leren kennen van iemand:
    At the end, your will always be alone.

      1. Ik ben het er niet volledig mee eens.

        Idd, mensen komen en gaan, relaties blijven nooit eeuwig in dezelfde vorm bestaan, maar er zullen altijd andere mensen in je leven komen. In the end ben je nooit alleen. Tenzij er daarvoor kiest. 😉

  2. @ Daan: dat klopt. Er zullen altijd wel nieuwe mensen op mijn pad terechtkomen, maar sommige mensen mogen iets langer op mijn pad wandelen, maar dat heb je jammer genoeg niet altijd in de hand!

Geef een reactie

