Tevergeefs

Heel de dag heb ik tevergeefs op een mailtje van hem gewacht. Geheel onverwachts was dat niet want in feite moest ik hem nog van een antwoord voorzien op zijn laatste mail. Ik begrijp hem best. Hij doet al maanden moeite om mijn hart te winnen, maar hij krijgt meer “neens” dan ja te horen. Erg goed voor zijn eigenwaarde kan dat nooit zijn. En nu is hij het moe. Het is gedaan, hoor ik hem denken. Nu is het aan haar.

En gelijk heeft hij! Deze keer ligt alles in mijn handen. Maar hij beseft niet dat mijn hersenen deze keer alles in de hand hebben. Ze genieten van de laatste maanden. Voor hen is dit puur entertainement.

Het gevoel om alles in je eigen handen te hebben is geniaal. Het gevoel om iemand teleur te stellen is nog veel intenser. Het is zoals verliefd zijn, maar dan nog intenser. Het kriebelt in je buik. Het doet zelfs pijn. Geestelijke pijn want fysieke pijn brengt niet hetzelfde genot met zich mee.

Ik geniet van deze dagen. Ik voel me als een vampier die net een nieuwe lading bloed heeft binnengekregen: voldaan. Ik zit vol energie.

Vol energie. En Tevergeefs wachtend op een mailtje van hem. Maar wat zal deze keer winnen? Het verliefdheidsgevoel of die stekende pijn in mijn buik waar ik maar niet genoeg van krijg?

2 thoughts on “Tevergeefs

  1. en toch is dit blijkbaar geen idioot zoals je die andere bestempelde die direct afhaakte…

    ik heb hier al meer over mezelf geleerd dan in al die jaren psychoanalyse :-))

    en stel, een koppel zoals jij en ik, we zouden elkaar langzaam maar zeker vernietigen, zeker weten, onze demonen zouden elkaar bevechten tot ter dood, en liefst een zo pijnlijk mogelijke.

    1. Waarom is het geen idioot? Wat zie jij dat ik niet zie?

      Haha. Psychoanalyse. Lol. Ik ken iemand die er voor studeert….nu ik moet zeggen dat ze minder mensenkennis heeft dan ik. En ik ben dan de helft van haar leeftijd. Maar het is maar hoe je uzelf “presenteert”.

      Vernietigen kan ook mooie dingen geven 😉

Geef een reactie

