Rust

Mijn geest draait de laatste tijd overuren. Ik weet niet hoe het komt, maar ik vind maar geen rust in mijn hoofd. Niets maar dan ook niets kan mijn hoofd leegmaken. Zelfs tot in mijn dromen vallen mijn gedachten mij lastig. Ik probeer er van weg te lopen, maar om één of andere reden kom ik ze altijd weer tegen. Het is alsof ik in een doolhof zonder uitgang zit.

“I can’t sleep so I take a breath and hide behind my bravest mask,
I admit I’ve lost control.”

Anathema – Lost control

Het is best frustrerend. Ik wil geen confrontatie met mijn gedachten. Ik ben zelf de beheerder van mijn gedachten. Ik wil de controle over mijn eigen gedachten hebben. Ik alleen. Maar aangezien ik zoveel energie moet steken om de gedachten die ik niet gecreëerd heb te moeten omzeilen, heb ik geen tijd meer om er nieuwe te maken.

En dus heb ik een hoofd vol gedachten die ik niet wil.

Ik wil dat het stopt. Die gedachten.
Ik wil rust.

15 thoughts on “Rust

    1. je probeert uw gedachten belachelijk te maken. Hmm. Ik speel een spelletje met mijn gedachten, het nadeel is wel dat ze het beseffen….

  1. op den duur weten ze niet meer of het een spelletje is of echt, of het belachelijk is of niet! trust me, ik ben de ergste pessimist die er is, en toch lukt dat meestal.

    1. als je objectief nadenkt hoe wij leven, dan kan ik niet anders dan het woord “zot” te gebruiken. We denken na over dingen die we toch niet kunnen weten. Waar houden we ons in godsnaam mee bezig? Maar langs de andere kant zou ik mijn leven niet willen ruilen met iemand die niet nadenkt….

  2. ha, ik heb dat al dikwijls gedacht, dat mensen die “gewoon” leven het toch gemakkelijk moeten hebben…maar ‘k zou idd niet willen ruilen :-))

    btw, had jij geen reply gegeven op mijn post over de film “inception”? ‘k denk dat ik iets verkeerd gedaan heb in de mail, heel die post is nu weg !

Geef een reactie

