Chocomelkske

Eén keer in de maand drink ik mijn chocomelkske op het werk. Voor de verandering moeten mijn collega’s dan eens niet achter water gaan voor mij. Het chocomelkske heeft een diepere betekenis dan u had kunnen denken. Ik drink het ook maar 1 keer in de maand, namelijk op de eerste dag van de lastigste dagen van de maand. Het drinken van chocomelk dient niet enkel om de pijn te verzachten, maar het is ook onrechtstreeks een signaal voor mijn directe collega’s. Ik hoop hen op die manier duidelijk te maken dat ik die periode onuitstaanbaar ben. Ik ben dan overgevoelig en onhandelbaar. En dan vergeet ik er nog bij te zeggen dat ik in die periode mij ontzettend lastig opstel en meestal zo weinig mogelijk werk om geen fouten te maken.

Maar ik vrees dat mijn collega’s de betekenis van het bestellen van het chocomelkske niet begrepen hebben. Tegenwoordig vragen ze alle dagen of ze geen chocomelkske voor mij moeten meebrengen. “Nee, vandaag niet” probeer ik op een vriendelijke toon hun duidelijk te maken. Dus, mannen voor eens en altijd: ik heb maar nood aan 1 chocomelkske per maand.

Of denken jullie nu serieus dat ik alle dagen mijn regels heb?

14 thoughts on “Chocomelkske

      1. Dat begreep ik, maar dat heeft meestal met contactsporten en verschillende versnellingen of onnatuurlijke bewegingen te maken. Dit alles heb je niet met hardlopen, op z’n minst last van de knieschijven bij hardcontact met het wegdek.:)

  1. Je verhaal bracht me aan het lachen, dank hiervoor 🙂

    Altijd leuk om een betekenis te plaatsen achter kleine dingen, gewoontes, … Ze geven een extra waarde.

    1. Geen probleem. Ik probeer “serieuze” dingen uit te vergroten zodat ze ‘grappig’ overkomen. Ik ben dus deze keer geslaagd 🙂

      Mooie foto’s trouwens en welkom hier op wordpress (je nieuwe blog)

Geef een reactie

