De (verleden) tijd

Al sinds mijn jeugd heb ik het gevoel achter te lopen met alles. Toen ongeveer 70% van mijn klas al verschillende liefjes had gehad, stond ik eenzaam langs de zijkant. Ik behoorde tot de groep van onzekere meisjes die stiekem door een kleine spleet van een houten hutje stond te kijken hoe het populairste koppel stond te kussen. Ik keek toe hoewel het mij niet interesseerde. “Wat ik hier leer, kan ik later misschien gebruiken”, dacht ik bij mezelf.

“Time is running out on my way
I already belong to the past
And getting closer to heaven”

Heavenly – wasted time

Toen uiteindelijk mijn tijd was gekomen voor mijn eerste vriendje, had ondertussen iedereen mij al voorbijgestoken. Ze begonnen uit te gaan, te roken, te drinken,. te experimenteren met drugs,… Mijn interesses lagen (en liggen) ergens anders.

Ondertussen ben ik 24 jaar en heb ik nog steeds het gevoel met alles achter te lopen. Zo heb ik nog niet veel dingen gedaan dat door de media wel wordt verondersteld om al gedaan te hebben. Zo heb ik nog nooit alleen met een auto gereden, heb ik nog nooit alleen of met iemand samengewoond, ben ik nog nooit alleen op reis gegaan,… Het zijn maar een paar onnozele voorbeelden.

Hoe ouder ik word, hoe erger dit gevoel wordt. Ik begin mij benauwder en slechter te voelen. Binnen enkele maanden word ik 25 jaar. Dat gevoel beangstigt mij enorm. Ik kan de tijd niet terugdraaien. Ik kan enkel nu in actie schieten, maar daar heb ik te weinig energie voor. En dus blijft de tijd maar verder tikken zonder dat ik iets doe. Ik blijf maar staan. Ik beweeg niet en niemand verplaatst mij. En hoe langer ik wacht, hoe erger het wordt om effectief er iets aan te veranderen want ondertussen denk ik zo al 6 jaar.

5 thoughts on “De (verleden) tijd

  1. Tóch is alles in beweging

    ze heeft over haar toekomst een bijzonder slecht gevoel
    net zoals de maan
    lijkt ze stil te staan
    schijn bedriegt, ze is een jonge ster in ’t kosmisch gewoel

    Lenjef

  2. Liefste Alimonia,

    Je weet dat je mooi bent (de foto’s spreken voor zich), en je weet dat je intelligent bent, en je weet dat jouw tijd zal komen. En, nee, je hoeft niet alleen op reis te gaan, waarom zou je? En waarom zou je al eens hebben moeten samenwonen? Geen enkele reden daartoe. Wees blij dat je dat niet al gedaan hebt.
    Met jou komt het wel goed, je bent nog jong (echt wel!) en je hebt nog een heel leven voor je.

    1. Ik weet het, maar de media legt een enorme druk op ons. Soms voelt dat enorm zwaar aan…. alsof ik elk moment door mijn benen zou kunnen zakken.

      De dingen die ik hier zeg die ik nog niet gedaan heb, zijn niet spectaculair, maar het is wel een begin. Er zijn andere dingen waar ik mijn hoofd over breek, maar waar ik niet durf over bloggen (ook al ben ik anoniem).

      Maar het klopt, ik ben nog ‘jong’. Nog even toch 🙂

  3. Maar jonge dame toch…je moet ze eens goed bekijken, die snelle voorlopers!!! Hoe uitgeleefd ze zullen zijn over tien jaar, alles hebben ze al gehad…denken ze!!!
    Wat nog zal komen voor hun is verveling, scheiden, en hun ego niet meer kunnen bevredigen…afgeleefde mensen zullen het zijn.

    En jij zal daar staan, nog met een nieuwsgierige, belangstellende blik in je ogen, om nog nieuwe avonturen te mogen beleven!

    Men zal je aankijken, de vraag stellen : Hoe komt het toch dat die niet veranderd?

    Natuurlijk hoop ik voor jou dat er nog een frisse vent zit tussen al die afgeleefden, en dat het ne knappe is, want de kans is groot dat ze zeldzaam zullen zijn zoals jij ook zeldzaam zal zijn.

    Als het dan lukt, dan pas zal het spetteren en knallen!!!
    Geduld, jonge dame! Heb ik ook gehad, met resultaat. 🙂

    groeten,
    zondags kind

    1. Ik weet het. Ik zie het ook rondom mij. Vriendinnen die een huis kopen, die samen gaan wonen met hun vriend,… en achteraf ‘klagen’ bij mij dat ze stikjaloers zijn op mij en mijn vrijheid.

      Ik hoop dat ik er binnen 10 jaar zal staan met nog steeds die mysterieuze blik in mijn ogen. En naast mij hopelijk een lieve, brave, knappe kerel die netjes op mij stond te wachten. Het mag, maar het hoeft niet.

      Ik heb geduld….maar het is soms verleidelijk.

Geef een reactie

