Valentijn

Valentijn is de periode die ik, als single jonge vrouw, het meest van alle periodes haat. Net als nieuwjaar, kerstmis, carnaval,… probeer ik deze dagen zo veel mogelijk te vermijden, maar valentijn kan je niet omzeilen. Hoe je hard je ook je best doet.

Om één of andere vreemde reden vind ik valentijn vandaag niet zo erg. En dat heeft allemaal te maken met wat ik gisteren heb meegemaakt.

’s morgensvroeg besloot ik samen met mijn ouders te gaan shoppen. Tegen het middaguur kwamen we thuis en bleek er een grote doos, ingepakt in opvallend rood papier, voor de deur te staan. Naast de doos lag er een envelop waarop in grote rode letters “Voor Alimonia” stond opgeschreven. Mijn ademhaling stopte even en mijn hartslag begon onregelmatig te kloppen. “Voor mij?” fluisterde ik tegen mezelf. “Voor wie anders”, zei mijn mama. “Je naam staat er toch op?”.

“Van wie kan het toch zijn?” vroeg ik mij af. Het leek wel alsof mijn mama mijn gedachten kon lezen toen ze : “Maak je het niet open?” vroeg. Ik glimlachte en kon mijn geluk niet verstoppen. Vol ongeduld ging ik op zoek naar een schaar. Op dat ogenblik maakte ik mij de belofte om  wat meer orde te hebben want het leek wel een eeuwigheid te duren voor ik  een schaar vond. Toen ik eindelijk de schaar had gevonden, zette ik mij in de zetel en ontmantelde ik de grote doos.

Bij het openmaken van de doos, kon ik mijn ogen niet geloven. Het was geen levensechte man, maar wel iets dat als substituut kon dienen. Het zag er lief uit. Schattig. Behaard en voornamelijk zwijgzaam. Dit was het ideale cadeau van… Juist ja. Even was ik vergeten dat er een envelop bij de doos hoorde.

De envelop maakte mij niet veel wijzer. “Voor de lieve Alimonia die al maanden mijn hart sneller doet slaan.”

Al de ganse voormiddag loop ik met een brede glimlach op mijn gezicht. Allemaal dankzij valentijn en mijn geheime aanbidder.

Vanaf nu hou ik van valentijn.


U toch ook?

30 thoughts on “Valentijn

  1. Heb me al een lange tijd afgevraagd wat Valentijnsdag in wezen betekend…
    Ik zie er enkel maar het commercieel gebeuren (uitbuiting)in, wetende dat je eigenlijk 365 dagen je geliefde op een ‘onverwacht’ moment in de bloemen kunt zetten of tot iets ‘speciaals’ kunt verheffen. Is het niet spannender om je geliefde op zo’n moment te verrassen met iets dan op een dag waarop het ‘moet’ gebeuren?
    Nu ja, ieder zijn ding 😉

  2. Alimonia,

    Echt ne toffe aanbidder!!!
    Voor het zelfde geld had hij een echte zwarte holenbeer in de doos gestopt. En zit je er mee!!! Je kon dan alle dagen vis gaan vangen om hem te voederen…
    Alé, ge ziet , er zijn nog toffe gasten ook hé!!!

    Aja, ik heb een aapje gekregen, ze vond dat ik er zo goe op gelijkte…ook heel lief hé 😉

    de groetjes,
    Daniel

      1. Als je dat goed vind wil ik wel eens den aap komen uithangen ze…bij jou thuis! Geen probleem, zorg dan wel voor voldoende nootjes en bier drink ik ook graag…al eens een apenfuif gegeven? doen Alimonia doen!!!

          1. Eerst bewijzen, laat een foto zien van je ” rommelkamer” dan pas kan ik er mee leven dat ik voor één keer niet de aap mag zijn! 😉
            grtjs D.

  3. IK HAAT VALENTIJNSDAG,

    Totdat ik iets kleins ontvang van veel waarde zoals een lief smsje, mailtje of wat dan ook wat de glimlach op mijn gezicht tevoorschijn haalt dat verraad dat ik wellicht net zo graag een valentijn heb als alle mensen die de bovenste woorden net zo hard gillen.

  4. je zou inderdaad wel van Valentijn beginnen houden, als je zoiets beleeft.
    Ik heb zo het idee dat die “geheime” aanbidder, voor jou niet zo geheim is… 😉

    Groetjes!

  5. P.S.

    Als je je volgende blog weer afsluit met een vraag ben ook jij schuldig aan het verspreiden van een enquete.

    Ik kom vrijdag om 20.30 langs om het te checken en eventueel invullen natuurlijk.
    Schikt het?

Geef een reactie

