Swarovski-oorbellen

Het was op een warme zomerdag dat mijn mama vroeg wat ik graag zou hebben voor mijn verjaardag. Zonder veel na te denken antwoordde ik met: “swarovski-oorbellen”. Een paar dagen later was het moment aangekomen om mijn verjaardagscadeau’tjes te openen. Helemaal vergeten wat ik een paar dagen ervoor had gezegd, opende ik mijn cadeau’tjes. Ik verschoot mij een bult toen ik de dure, maar ontzettend lelijke, oorbellen (met bijhorende ketting) van Swarovski zag. “Euhm”, stamelde ik. “Ben je blij? Vind je ze mooi?” probeerde mijn moeder. “Ga je ze niet passen?” vroeg ze enthousiast. Ik dacht na 24 jaar dat mijn moeder wel mijn “antwoord-grapjes” doorzag, maar blijkbaar dus niet. Ze had mijn antwoord van 3 geleden als waarheid aangenomen.

Ik probeerde mijn teleurstelling weg te steken want ik wou mijn mama niet verdrietig maken. “Ik zal ze passen” zei ik haar. “Ze staan je beeldig!” riep mijn mama uitbundig. “Wat heb ik toch een mooie dochter” zei ze met een bevende stem.

Tot op de dag van vandaag heb ik haar nog niet gezegd dat ik de oorbellen ontzettend lelijk vind. Ik wil haar niet ongelukkiger maken dan ze nu al is. En dus draag ik de oorbellen zo af en toe.

Moederliefde noemen ze zo ook iets.

Maar de volgende keer dat ze nog zo iets vraagt zal ik wel eerlijk antwoorden.

Ik heb mijn lesje nu wel geleerd.

P.S Ondertussen is één van de 2 al een steentje kwijt.

24 thoughts on “Swarovski-oorbellen

  1. Misschien gaat de waarde vermeerderen als het verlies te groot wordt.
    Had ik mijn moeder nog, zou ik ze iedere dag dragen. Ook al ben ik een man…..

  2. Alimonia,

    Je hebt gelijk : ze zijn echt lelijk. Vreselijk!!! Moest ik een vrouw zijn zou dat echt niet durven dragen, je oorlellen kunnen er van uitrekken…wat weegt dat zo een oorbel?
    Zeg tegen je ma : ” vind ze zooooooo mooi dat ik bang ben ze te verliezen en te verslijten, en dat ik ze daarom in de kast laat liggen”.
    Je ma zal je dan wel een lieve , toffe en eerlijke schat vinden! Doet ze nu ook al hoor 😉

    groetjes,
    Daniel Gustaaf

      1. Zo licht als een veertje??? Ik heb eens in mijn kunstatelier oorbellen gemaakt van veertjes!
        Nu ja, ik had prachtige pluimen van sierkippen, maar…maar…ik wist niet hoe ik een sierkip moest pluimen, daardoor alles in één geheel verwerkt, en sorry, maar die oorbellen wogen dan uiteindelijk ook 900gram per stuk.
        gelukkig! gelukkig waren het kleine sierkipjes, en geen kalkoenen 😉

          1. Haha, ik doe da ook vaak! En dan ’s avonds vloek ik omdat mijn gaatjes weer ontstoken zitten door die hangers.
            Mijn Swarovski’s waren trouwens véél goedkoper dan de jouwe wrs, ik heb ze gekocht in Swarovski zelf, was maar 20 euro 🙂 idem m’n ketting dervan… (niet dat dat super boeiend is, maar nu weet je dat ook hé!)

Geef een reactie

