Perfect

“Ik heb het gevoel dat je één bent met je werk”, zei de vrouw tegen mij. Het was op een individuele coaching assertiviteit dat ik dit te horen kreeg. “Wat vind je daarvan?” vroeg ze. “Hoe bedoel je?” vroeg ik haar terwijl ik haar blik  steevast negeerde. “Je neemt alles persoonlijk op. Een fout die je maakt op je werk reflecteer je naar je persoon toe. Je denkt dan direct “ik heb een fout gemaakt dus ik ben slecht””. “Dat is toch ook zo?” zei ik haar. “Als je een fout maakt, heb je gefaald. Je mag geen fouten maken. Niet op persoonlijk vlak, niet op werkvlak”. De vrouw zuchtte. “Dat is toch zo niet”, probeerde ze voor een derde maal. “Tuurlijk wel”, zei ik nog een keer. “Begrijpt ze mij nu echt niet, of wilt ze het niet snappen?”, vroeg ik mezelf af.

“Alimonia. Waarom maak je u het leven toch zo moeilijk?”. “Je bent mooi, lief, grappig en wat weet ik nog allemaal. Waarom wil je zo graag perfect zijn?”. Ik haalde mijn schouders op. “Geen idee. Ik wil gewoon perfect zijn”, zei  ik haar. “Maar perfect zijn is onmogelijk”, zei ze. “Tja. Voor jou misschien, maar niet voor mij. Ik streef perfectie na.”.

Ik gaf haar een hand, nam afscheid en veegde voor de laatste keer al mijn tranen van mijn gezicht.

Want ik moet perfect zijn.

4 thoughts on “Perfect

  1. Beetje herkenbaar, en dan jezelf thuis opvreten omwille van iets ‘fout’ dat je gedaan hebt. Zouden we moeten afleren :)…

    Komaan hé clown!

  2. Alimonia,

    Deze blog is een samenraaapsel van de gedachten, de gevoelens én fantasieën van Alimonia. Deze 24 jarige pessimistische vrouw bekijkt het het leven op een sarcartische wijze. Gelieve deze blog dan ook met een korreltje zout te nemen.

    Waar heb ik dat ooit gelezen?

    Ik strooi nu wat zoete suikerpoeder over het scherm…kwestie van dat zout wat te nutraliseren. 😉

    Groetjes,
    Daniël Gustaaf

    PS/ de vernieuwde hoofding van je blog is echt perfect !!!

Geef een reactie

