Nobody

Het moet ondertussen al weken zijn dat ik mij slecht voel. Echt slecht. Meestal gingen deze periodes wel over en kon ik er daarna weer tegenaan. Maar deze keer blijft de periode maar duren. Het lijkt wel of ik de laatste weken van niets nog kan genieten. Integendeel. Alles irriteert en frustreert mij. Eén foute blik van iemand kan mijn humeur al verpesten. Een collega die te veel met zijn of haar balpen tikt, de trein die 5 minuten vertraging oploopt, een kuchende persoon, een huilend kind,… Alles irriteert mij mateloos.

En in plaats van mijn lichaam (en geest) rust te gunnen, doe ik het tegenovergestelde. Ik werk mij te pletter en laat mijn geest geen seconde met rust. Ik hou mijn lichaam in beweging zodat mijn geest geen tijd heeft om zich af te vragen wat er aan het gebeuren is. En dat is maar goed ook want in mijn hoofd is het één en al puinhoop. De sterke vrouw die  alles in haar hoofd aankon, is volledig verdwenen.

En ik voel niets meer
En ik zie niets meer
Want er is niets meer
Om me heen
Ik ben gewoon alleen

Marco Borsato – Liefde wint

Ik laat mij meeslepen naar plaatsen waar ik nooit ben geweest. Het is alsof een magneet mij er naar toe sleurt. Naar een leeg  betekenisloos energieveld. Energie en moed ontbreekt het mij om deze plaatsen te verlaten. “Ik ben er nu. Laten we er nu blijven” denk ik.

En zo gaat het maar door. Al weken.

Ik kijk rond mij en zie allemaal mensen. Unieke mensen. Echte mensen. Mensen die wat betekenen in deze wereld. Alles wat ik momenteel niet ben. Ze zijn mooi. Uniek. Ze stralen. Ze zijn gelukkig. Ze hebben een man of vrouw. Kinderen. Schoonouders. Een auto. Vrijheid. Liefde. Vriendschap. Zorgen. Plezier. Ze leven. Ik ben niets. Ik leef niet.

Ik voel me al weken “niemand” meer. Ik voel mij leeg.

Ik ben niemand.

Niemand meer.

7 thoughts on “Nobody

  1. Relativeren als levenskunst

    slenter eens op een keer rustig door een kerkhof
    misschien
    kun je nadien
    weer van het leven genieten, vind je het zelfs tof

    Lenjef

    1. Heb mijn eigen visie op relativeren.
      Om te kunnen relativeren moet je het al meekrijgen in je prille bestaan om het verder uit te bouwen doorgaans je verdere leven.
      Wat als je er alleen voor stond… Hoe kan je dan leren en of relativeren?

      En langs graven gaan lopen op een kerkhof, dat haat volgens mij net het tegenovergestelde bereiken… waarom hij of zij en niet ik die er ligt (snap je)

  2. Ach
    Smijt alles overboord…
    Neem een goed bad…
    Trek je kleren aan…
    Parfumeer je eens lekker….
    Neem een goed boek mee…
    Zet je neer in een stoel of relax zetel in een loungebar…
    En kijk om je heen en niet naar de personen, maar naar het ‘totaalbeeld’

  3. Alimonia,

    Je moet eerst die ellende goed in je opnemen!
    Daarna de zaak eens bekijken, alles over boord gooien…en dan genieten van het feit dat de negatieve energievelden je niet te pakken hebben gekregen!
    Dat is echt dubbel genieten daarna.

    Dus nu effe je miserie koesteren hé… 😉

    Groetjes,
    Daniël

  4. ok, je zit wellicht niet goed in je vel. Maar heb je je al eens afgevraagd hoe dat precies komt? Volgens wat ik van je weet zie je er beslist niet onaardig uit, heb je vrienden genoeg, en zijn er eigenlijk weinig redenen om je slecht te voelen.
    Misschien kan je dan eens op consultatie bij een psycholoog of zo?

    In elk geval, ik wens je sterkte en beterschap toe, Alimonia!

  5. Exact hoe ik mij soms kan voelen. Een beetje anders ingevuld, maar toch hetzelfde… ‘k Vind dat je het mooi omschreven hebt.
    Het frustrerende is dat ik weet dat geen enkel advies helpend is, dat je waarschijnlijk hard zoekt naar je weg, maar dat niemand jou je weg kan tonen. Hoe graag we elkaar ook willen steunen.
    Wat kan je elkaar dan nog zeggen?
    ‘Volhouden?!’

Geef een reactie

