Bad

De laatste weken doe ik niets anders meer dan werken, slapen én in bad gaan. Niet dat ik extreem vuil ben of me zo voel, maar het is de enigste plek waar ik nog mezelf kan zijn. Ik hoef me allereerst niet te schamen voor mijn verdriet, want mijn tranen zijn niets in vergelijking met het water dat zich rond mij bevindt.  En daarnaast is de badkamer ook de enigste plek waar ik minutenlang ongestoord kan zitten.

Een bad nemen is voor mij méér dan alleen maar mij “proper” maken. Het is een plaats waar ik kan bezinnen. Waar ik kan huilen. Waar ik lekker “niets” kan doen  en waar ik mij kan verstoppen van de wereld.

Was mij
Omarm mij
Ontdooi mij
Krab het ijs van m’n ramen
Laat de wereld weer zien wie ik was mij
Wie wast
Wie wast mij

Marco Borsato – Was mij

Soms zit ik daar voor mij uit te staren. Uren aan een stuk. Beweegloos. Enkel het water zorgt voor nog voor wat spanning en beweging. En zo gebeurt het soms de laatste dagen dat ik mij vergeet te wassen.

Dus. Wie komt mij de volgende keer gewoon eens wassen?

11 thoughts on “Bad

  1. Alimonia,

    Nu is het echt de periode om je een chocoladebad te nemen!

    Recept : Neem een lekker bad in een goed gevulde kuip met chocolademelk.
    Minimum een uurtje, zet je ondertussen wat te huilen enz…
    Je niet afdrogen.
    Begeef je naar een frisse kelder, of zet je een uurtje in de frigo, ondertussen kan je nog een lekker potje huilen…
    Laat de chocolade opstijven.
    Begeef je dan als paashaas naar het dichts bijzijnde winkelcentrum.
    Succes verzekerd!!!
    Blijf uit de zon.

    de groetjes,
    Daniel

    PS/ bordje bijzetten dat je niets te maken hebt met de ronde van vlaanderen en de varkenskoppenhistory!

      1. Ik schrijf toch ” succes verzekerd”.

        Ben ook niet verantwoordelijk WIE komt likken en bijten, en gaan ze door de chocoladelaag heen bijten?
        Zullen ze daardoor naar huis gaan met een zuur citroen smaakje?
        Zullen er rellen ontstaan/ wie /waar /wat /hoeveel/ likken…
        Alimonia, er zijn nog veel onopgeloste vragen…???
        Mischien beter je laten insmeren met pek, overgieten met veren en als paaskuikentje het paasweekend doorspartelen, nie beschaamd zijn hoor 😉

      2. Ooit zal iemand de hele wereld voor jou willen kopen.
        Ooit krijg jij te horen dat je bent om aan te likken en in te bijten.
        Ooit zal iemand jou liefhebben als alles en het enige op de wereld.
        Vrolijk en gelukkig zul je dan elke dag weer opstaan en de hele wereld vrolijk tegemoet treden.

  2. wellicht zijn er genoeg liefhebbers om dat te doen, maar ik vrees dat die grotendeels bijbedoelingen hebben…
    Uren lang liggen denken, tobben of bezinnen…lijkt me toch wat van het goede teveel

Geef een reactie

