Barcelona

Het was op aanraden van mijn psychiater dat ik er binnenkort een paar dagen tussenuit knijp. Na mijn zoveelste huilbui op de trein, besloot hij mij op vakantie te sturen. “Neem eens vakantie. Een échte vakantie bedoel ik dan”, zei hij kordaat. “Hoe bedoel je?” vroeg ik. “Ga op vakantie. Neem eens tijd voor jezelf. Om te bezinnen. Om je ontstressen”. “Stress?” vroeg ik hem. “Ja stress. Je zit vol stress”.

Na een deftig gesprek van een dik uur, kon ik hem geen ongelijk geven.

En dus vertrek ik vrijdag naar Barcelona om maandag terug te keren zonder stress.

Yeah right.

Moet enkel de Sagrada Familia, Casa Mila, Casa Batllo, Gran Teatre del Liceu, Palau Güell, Palau Dacional, Poblé Espanyol, Castell de Montjuïc, Parc de la Ciutadella, Park Güell, Hospital de la Santa Creu i de Sant Pau, Museu d’Historia,… zien te vinden en dat allemaal op 3 dagen !

Geen stress, toch?

19 thoughts on “Barcelona

  1. best te doen in 2 dagen hoor als je een beetje goed doorstapt en ge wordt er gezakkenrolled waar ge bij staat 😉
    maar verder heerlijke stad!
    enjoy!

    1. Ik heb je blog ondertussen “gelezen”. Leuke dingen hier en daar. De foto’s over barcelona vond ik indrukwekkend !

      Tja en overal moet je goed op je spullen letten. Jammer genoeg !

  2. Alimonia,

    Heb jij effe geluk met zo een zielletjesknijper! Voor het zelfde geld stuurde een andere je naar Siberië om te ontstressen! Alhoewel…met een dikke berenvellen jas aan zou het ook nog te doen zijn. 🙂
    Amuseer je hé!!! Gelukzakje…
    grtjs, Daniel

          1. Yep!
            Telepathi…
            en er ook aan gedacht dat we dan terug komen met een lekker wit vel ipv gebruind! want voor dat bruinen en bronzen doen we het niet, is uit de mode, dat is voor de gewone Benidormbasterds…
            Leve Siberië!!! en we laten er ons aan elkaar vastvriezen, en leven op zeehondenvet enzovoort…ha ha

  3. ik zou niet eens stress nodig hebben als reden om Barcelona te bezoeken…
    Doe je de groetjes aan m’n nichtje die daar aan het werk is?

    Hasta la vista!

Geef een reactie

