Lawaaierige buren

Het was na een lange vermoeiende dag in Barcelona dat we van een heerlijke nacht zouden genieten, maar dat was allemaal buiten beschouwing gelaten van onze (lawaaierige) buren.

Een paar minuten voor ik mijn kamer betrad, hadden we al kort kennis gemaakt in de lift. Een verliefd koppel. Jongen van rond de 28 jaar. Kort zwart haar dat met gel omhoog was gezet. Zijn vriendin – veronderstel ik – was een kleine blondine gekleed in een jeansrokje en strak t-shirtje.  Ik knikte vriendelijk en ging naar mijn kamer.

Nog voor ik goed en wel in mijn bed lag, hoorde ik een vreemd geluid. Ik zocht de schakelaar voor het licht, zette het licht aan en liep rond mijn bed op zoek naar het geluid. Na een paar seconden werd het mij duidelijker. Mijn buren waren enthousiast de liefde aan het bedrijven. Ik lachte geniepig en kroop terug mijn bed in. Nog geen minuut later werd het lawaai luider en luider. Het gekreun werd versterkt door bonken tegen de muur wat het ritmisch “bonken” van hun bed tegen onze muur was.

Mijn humeur daalde lichtjes. Toen ik na anderhalf uur nog steeds niet in slaap was gevallen, werd ik ambetant. Uiteindelijk kwamen ze tot een hoogtepunt (oef !) en kon ik eindelijk in slaap vallen.

Bij het ontbijt ontbrak elk spoor van mijn buren. Ik genoot van de rust en van het ontbijt tot ik ze ineens in het vizier kreeg. “Aha”, dacht ik bij mezelf. Ik keek boos, maar het verliefd koppel had alleen maar oog voor elkaar. “Wacht maar”, dacht ik bij mezelf. Toen het meisje uiteindelijk opstond en haar bord ging voorzien van wat lekkers, stond ik ook recht en ging naast haar staan. “Did you have a good night?” vroeg ik haar ongegeneerd. Eerst keek ze vreemd op, maar daarna lachte ze terwijl ze “yes yes.” zei.  Ze vroeg mij niets. “Zou ze het begrepen hebben?”, dacht ik bij mezelf. Omdat ik niet zeker was, wachtte ik rustig mijn moment af. Wanneer ze uiteindelijk terug op haar plaats zat, passeerde ik voorbij haar tafel terwijl ik haar kreungeluiden nabootste. Ze werd vuurrood terwijl haar vriend zijn lach probeerde in te houden.

“Next time you have to invite me for a trio”, knipoogde ik naar hen terwijl ik terug naar mijn kamer wandelde.

De volgende nacht heb ik als een roos geslapen en mijn buren heb ik nooit nog teruggezien.

Jammer !

6 thoughts on “Lawaaierige buren

Geef een reactie

