Spin II

Ik had haar moeten vermoorden toen ik er de kans toe had. De lelijke dikke vieze spin. Maar ik was – en ben nog steeds –  een dierenvriend en dus liet ik haar in leven. Ik had trouwens ook nooit kunnen denken dat ze effectief haar gif in hem zou spuiten. Ik had er te veel vertrouwen in. Ik was naïef en zag het niet aankomen dat de draden die ze aan het spinnen was niet voor hem, maar voor mij bedoeld waren. Ze heeft me vastgebonden en ik kan nu enkel en alleen maar zwijgzaam toezien. Ik had haar moeten doden, maar nu is het te laat. Hij is vergiftigd en ik kan er niets meer aan doen. Niet zolang hij mij niet toelaat zijn gif uit zijn lichaam te zuigen. De enigste oplossing is dat ik hem eerst beter moet leren kennen want ik kan niet zomaar – zonder enige uitleg – beginnen te zuigen. En dus moet ik geduld hebben. Veel geduld. En dat heb ik voorlopig niet (meer).

Ik weet niet hoe lang het nog zal duren voor ze – door het gif – hem volledig in zijn macht zal hebben, maar ik heb er – eerlijk gezegd – geen goed oog op.

En dus heb ik nu een extra reden om mij te haasten om hem beter te leren kennen.
Ik moet hem redden voor hij sterft van het gif
in de draden van haar netten.

2 thoughts on “Spin II

  1. Dit lijkt bijna een Anansi tori te worden.
    West-Afrikaanse volkeren en hun nazaten in Amerika laten hun levensverhalen door Anansi de spin vertellen.
    De beet van zo’n vogelspin is natuurlijk wel erg giftig.
    En de weggespoten haren van het achterlijf zijn ook erg vervelend.

    Ik ben benieuwd wat deel III ons gaat brengen ….

  2. Alimonia,

    Ik ben eens gaan zien naar ” spin 1 ” van 2009.

    Lijd je nu al zo lang onder die spin haar gif? al enkele jaren zo te zien!
    Ach…ach…je bent ook veel te goed voor deze rotte spinnenwereld.
    Je zo laten inweven!!! met spinnenrag of spinnenwebbendraad, maakt niet uit.
    Spijtig dat ik het moet zeggen, maar je bent te laat.
    2009 – 2010 – en gedeeltelijk 2011…komt niet meer goed, neen, wil je de moed niet ontnemen! maar eerlijk…’t is te laat, yep…eigen schuld, je had ze toen maar moeten dood meppen.
    Er een mep op geven met uwe slets…de slet 😉

    grtjs,
    Daniel

Geef een reactie

