Honing

Vandaag hing ik met mijn gezicht boven de kookpot. Niet om te koken, wel om mijn gezicht te laten stomen. Ik heb altijd sceptisch gestaan tegen overdreven lichaamsverzorging, maar door een overvloed van tijd liet ik mij vandaag toch overhalen om mezelf eens verwennen.

Vrij snel had ik door dat ik niet mijn hoofd in het kokende water moest steken, maar er gewoon boven moest houden. De pijn verdween en maakte plaats voor een heerlijk gevoel. De opgelegde 20 minuten veranderden gauw in 2 uur.

Na deze heerlijke opener – de stoom opent immers je poriën – was het tijd voor het honingmasker. Geduldig en zorgzaam bestreek ik mijn volle gezicht met honing. Nog voor ik goed en wel was volgesmeerd, ging de voorbel. Zonder na te denken, deed ik de deur open. Mijn ex. Na een paar minuten vroeg hij wat ik op mijn gezicht had. “Honing”, zei ik trots. Hij keek bezorgd. Ik lachte en verschafte hem meer uitleg. “Dit is een honingmasker. Nog 14 minuten en het mag eraf”. Ons gesprek ging verder terwijl hij zenuwachtig naar de eierkoker zat te kijken. “Ben je bang dat ik zal vergeten het eraf te halen?” plaagde ik hem. “Mja. Ik vraag me gewoon af hoe je dat eraf gaat halen”, zei hij aarzelend terwijl hij rood aanliep. “Euhm, met warm water….” antwoordde ik zachtjes. “Of had je een beter idee?” vroeg ik hem. “Goh”, aarzelde hij. “Eraflikken misschien? Het zou toch zonde zijn om dat weg te spoelen, toch?” zei hij.

Ik had het ondertussen al zo warm gekregen dat niet enkel de honing, maar ook mijn hart aan het smelten was. Ik liet me overhalen en werd heerlijk afgelikt door mijn ex.

Zeker voor herhaling vatbaar dat masker!  Ik (we) heb (ben) me (ons) zeker goed geamuseerd en mijn gezicht straalde als nooit te voren. De volgende keer ga ik toch voor chocolade kiezen. Maar dan ga ik wel mijn hele lichaam insmeren.

Hopelijk komt hij dan weer langs.

Mmm.

8 thoughts on “Honing

  1. Alimonia,

    Een kameraad van mij had ooit een negerin ingesmeerd met chocolade ! Bleef maar duren dat likken, hij kon niet zien waar hij al gelikt had… 😉 Misschien moet jij je insmeren met witte melkchocolade…

    groetjes,
    Daniël Gustaaf

      1. Ja, witte chocolade is ook wel lekker…maar daar ga jij dan wel niets van proeven hé…als ik de bedoeling goed snap… ;-§
        Daniel

          1. Ach ach.
            wat ben je zoet en braaf vandaag…” anders gaat die jongen ziek zijn”…maar alé…heb je teveel honing zitten lekken uit het potteke?
            Daniel

Geef een reactie

