De beet

Ik weet dat je mij stiekem lekker vindt. Dat je mijn kleren van mijn lijf wilt scheuren en  je tanden in mijn sexy lichaam wilt plaatsen. Maar moest je dat nu echt deze nacht doen? En waarom liet je in godsnaam merktekens achter? Waarom beet je ook zo hard dat er uiteindelijk bloed aan te pas kwam? Kon je u niet voor deze ene keer bedwingen? Maak je trouwens altijd zoveel lawaai dat iedereen er wakker van wordt? Kon je mij gewoon niet laten verder slapen terwijl je uw tanden in mijn lichaam zette?

En waarom kwam je toch naar mijn kamer? Is mijn bloed nu echt zoveel lekkerder dan dat van mijn andere huisgenoten? Trouwens, kon je het niet bij één beet laten? En moest dat nu echt op een zichtbare plaats als mijn voorhoofd zijn? Zijn mijn billen niet goed genoeg?

Waar was je trouwens toen ik je zocht? Waarom verdween je telkens ik het licht aanzette? Ben ik enkel mooi genoeg in het donker? Serieus. Stomme mug. De volgende keer zal ik u wel vinden voor je uw pleziertjes hebt gehad.

17 thoughts on “De beet

  1. Alimonia,

    Ja zeg, ’t is moeilijk op je eigen voorhoofd meppen tot de vampier eraan is!!!
    Of heb je graag vampieren…?
    grtjs,
    Daniel

  2. Dat bijten tot daar toe. De jeuk is toch maar voor de dag erna.
    Of het helemaal onder de lakens kruipen en dan zweten, pfffft!
    En toch is het gezoem ergste!

  3. Een mug is een vliegend insect uit de orde tweevleugeligen en de onderorde muggen (Nematocera)[1]. Sommige soorten lijken echter meer op een vlieg, een spin of een vlinder dan op een mug.

    Een mug is eenvoudig beschouwd een primitieve versie van een vlieg en heeft een klein, dun en fragiel lichaam, zes dunne pootjes, meestal twee veer-achtige antennes waarmee zeer goed geur waargenomen kan worden en een kleine kop met vaak zichtbare zuigsnuit. Er zijn wel soorten die wat groter worden maar deze hebben steeds een langwerpige bouw en meestal sprieterige poten. Sommige muggen echter, zoals de knutten, hebben een meer vlieg-achtige bouw, ze worden ook wel zandvliegen genoemd. Alle muggen hebben een zuigsnuit, maar verreweg de meeste soorten kunnen daar niet mee bijten. De muggen die wel kunnen bijten behoren tot verschillende families, waarvan die der steekmuggen (Culicidae) ongetwijfeld de bekendste is. Soorten uit deze familie zijn onder andere de malariamuggen (geslacht Anopheles) die bij de mens indirect verantwoordelijk zijn voor meer dan een miljoen doden per jaar. Ook andere muggen kunnen voor overlast zorgen al kunnen ze niet bijten, voorbeelden zijn langpootmuggen waarvan de larven het gazon aantasten, motmuggen die massaal kunnen opduiken bij een gesprongen riolering en rouwmuggen die in reusachtige zwermen kunnen voorkomen die het verkeer kunnen hinderen. Ze leven van plantensappen als nectar en zijn vrij onopvallende insecten. De twee vleugels worden in rust achter de rug gevouwen en het achterste paar poten is bij veel soorten langer en steekt in rust naar achteren. Dit doet een mug om eventuele aanstormende vijanden waar te nemen; in plaats van deze te zien voelt de mug de luchtwervelingen met de achterpoten en vliegt snel weg bij gevaar.

    En dat is de waarheid.

Geef een reactie

