Persoonlijke chauffage

Sinds ik kortelings mijn vestje in de trein ben kwijt gespeeld, zit ik al een paar weken ’s morgensvroeg serieus te bibberen in de trein.  Maar daar is sinds een paar dagen verandering in gekomen. Ik heb nu een persoonlijke levende chauffage gevonden.

Het is een kerel van, ik schat, 28 jaar. Groot, vrij mager en bruine ogen. Hij heeft altijd een boon voor mij gehad, maar ik gunde hem nooit een blik. Sinds een paar weken is zijn strategie om mij te ontdooien veranderd. Hij zet zich nu elke morgend naast mij. Vanaf het moment de trein terug vertrekt, begint hij langzaam zijn arm milimeter per milimeter richting mijn kant te bewegen tot hij ineens tegen mijn arm zit. De eerste keer dat hij dit deed, schrok ik en trok ik mijn arm weg. Maar na verloop van tijd liet ik hem rustig zijn gang gaan. Eerlijk gezegd kan ik mij geen betere manier verzinnen om het ’s morgensvroeg lekker warm te krijgen. En dus sluit ik mijn ogen en geniet ik.

Op het moment dat we in Brussel aankomen, probeert hij contact met mij te zoeken. Maar ik maak het hem niet gemakkelijk. Ik blijf koppig naar mijn muziek luisteren en draai mijn hoofd subtiel naar buiten (waar ik hem in de reflectie van het raam kan observeren). Ik gun hem geen blik.

Maar ik vraag me af hoe lang dit nog gaat duren.

Tot de mazout op is?

6 thoughts on “Persoonlijke chauffage

  1. Alimonia,

    Koop je tegen het eind van de zomer toch maar een nieuw jasje hoor, is warm, veilig, zaagt niet, stelt geen eisen, bedriegt je niet, en je kiest iets naar eigen smaak en kleur en soort stof, snit en naad!!! Jongens jongens toch!!! Moet ik je nu werkelijk alles leren? 😉

    grtjs,
    Daniël

Geef een reactie

