Verliefd

Het duurt nooit lang. Mijn verliefdheid. Een paar dagen, hooguit een paar weken maar nooit langer. Ik ben er iets te ‘slim’ voor. Ik besef maar al te goed dat verliefdheid maar een stof is. Endorfine. Ik ben er te realistisch voor. Ik ga niet snel zweven. Ik weet hoe pijnlijk de val kan zijn.

Ik geloof niet meer in het “ik hou van jou voor eeuwig en altijd”-verhaal en al zeker niet in het “jij bent de allermooiste van de hele wereld”-gedoe. Ooit geloofde ik er wel in. Zoals zovelen. Naïef dat ik toen was. Ook ik had ooit dromen, maar die heb ik vandaag de dag netjes opgeborgen. De realiteit is anders. Harder. Echter.

We zijn niet gemaakt om ons heel leven bij één iemand te blijven. Maar de media spiegelt ons dit wel voor. We proberen. Allemaal. Eén voor één. We geloven in de “ware” en trappen er één voor één in. Bijna iedereen faalt. Ofwel scheiden ze ofwel gaan ze stiekem vreemd. In beide gevallen hebben ze gefaald. Alleen is het in het ene geval duidelijker voor de buitenwereld dan het andere. Maar in beide gevallen zijn er gekwetsten. En dat allemaal omdat we verondersteld worden om ons ganse leven met 1 iemand te delen. In lief en leed.

Ik trap er allemaal niet meer in.

Geen verliefdheid meer voor mij. Enkel lust verpakt met een grote strik “verliefdheid”.

9 thoughts on “Verliefd

  1. Alimonia,

    Zo ook is het met de termen : medelijden, of medeleven, of spijt, berouw, enzo verder! allemaal heel abstract…maar dan toch een uitzondering als het gaat over moederliefde, of de ouders / kind relatie en liefde en medeleven.
    Maar tussen twee vreemde mensen, die elkaar ontmoeten en dan… inderdaad, in de meeste gevallen , spijtig genoeg, komt er voor de dood reeds een einde aan!
    grtjs,
    D.G.

  2. Verliefdheid is iets anders als liefde.
    Dus je gelooft niet in liefde als ik het goed begrijp?
    Dat is wel jammer.
    Misschien zijn er te weinig mensen die voor liefde willen vechten?
    Is dat het?

  3. Tja, ik kan dat enkel maar beamen omdat ik het in levende lijven ondervonden heb. (dat echte liefde zelden voorkomt bedoel ik. Trouwens niemand maar ook niemand is daar 100% zeker van)
    Weet jij mijn bankje staan? Ik wil je wel van die grote strik verlossen. (enkel als hij knelt natuurlijk)

Geef een reactie

