Kattenvrouw

Ongeveer een jaar geleden gaf hij mij al de eerste waarschuwing. Vandaag was het de tweede keer. “Kijk maar uit. Voor je het goed en wel beseft ben je een 40-jarige eenzame vrouw omringd met 50 katten”. Ik keek hem vragend aan. “Ja. Hoe dat jij de mannen wegjaagt. Wat misdoen ze u toch, Alimonia?”. “Niets”, antwoordde ik lichtjes geïrriteerd. “Waarom wimpel je dan in godsnaam elke vent af?”. “Dat doe ik toch niet”, zei ik hem kordaat. “Natuurlijk wel ! Je geeft geen enkele man de mogelijkheid om je beter te leren kennen. Waarom doe je dat toch?”

Ik haalde mijn schouders op. “Weet ik veel”, zei ik zacht.

“Alimonia”, zei hij zacht, “als ik niet in een relatie zat, had ik jou al lang versierd. Je bent bloedmooi. Sexy. Grappig. Intelligent. Lief. Schattig. Eerlijk en je hebt een gouden hart. Maar je gedraagt je als een bitch. Waarom toch? Waarom doe je u anders voor dan je bent? Waarom geef je de mannen nooit een eerlijke kans?

“Maar ik geef hen een kans”, antwoordde ik hem. “Ja?” repliceerde hij. “Ja”, zei ik. “Alimonia, meid, je schiet ze al dood als ze naar je kijken”. “Moeten ze maar niet kijken” antwoordde ik vluchtig.

Hij lachte. “Alimonia toch. Straks ben je 40 en ben je nog steeds vrijgezel ! En jij verdient een man. Een goede. Want je hebt alles wat een man in een vrouw zoekt”.

Ik zuchtte. Keek hem kort aan en ging verder met mijn werk terwijl mijn gedachten afdwaalden.

Nog 15 jaar en dan ben ik een echte kattenvrouw.

Dus waarom zou ik mij zorgen maken?

Of ja misschien één klein probleem.
Ik haat katten.

9 thoughts on “Kattenvrouw

  1. Alimonia,

    Allemaal niets van aantrekken poes, zolang je maar de katteziekte niet krijgt!!!

    En daarbij, er passerd wel eens nen ferme kater in je leven !!! ( geen drankkater hé, want die heb je ook)

    😉 😉 😉

    miauuuuuuuw D.G.

  2. Dat klinkt bij mij als emotionele chantage. Dat zou je bij momenten van je ouders verwachten maar niet van iemand anders. Daarnaast lijkt die ‘Als ik niet in een relatie zat, dan…’ meer als een poging om een maîtresse te hebben. Hij zou zich beter met zijn eigen zaken moeien dan zo’n commentaar op anderen te geven.

  3. Ik ga niet akkoord met dit blogje. Gelieve van die 40 een 70 te maken. 40, dat is nog piepjong. Je blaakt dan van levenservaring, levenswijsheid en zelfvertrouwen. Trouwens tegen die tijd ben je al 4 keer gescheiden, heb je 27 kinderen en een bankrekening waar wij allen van kunnen dromen. Nee nee, er staat jou een mooie toekomst te wachten. Ik heb ook een nummertje getrokken en sta geduldig in de wachtrij. Er staat 62 op, kun jij mij vertellen wanneer ik aan de beurt ben?

Geef een reactie

