Kwaad

Kwaad. Dat is wat ik ben. Al zou furieus hier beter op zijn plaats staan. Ik ben razend. Op mijn werkgever en op mijn baas. Geef ik een gans jaar alles voor mijn werk, de agenten en onze klanten en krijg ik op de jaarlijkse evaluatie maar een “goed”. Heel het jaar geef ik mijn ziel. Mijn lichaam. Werk ik mij kapot. Vang ik het werk op van (profiterende) zieke collega’s die achteraf achter mijn rug tegen mijn baas zeveren dat mijn werk niet helemaal in orde is. Maar wat verwacht je dan? Dat ik perfect 2 voltijdse jobs kan uitoefenen? En als ik dan achteraf zelf ziek val door de stress, krijg ik te horen dat ik iets te veel ziek ben geweest. Excuseer? Ik ben exact 1 week ziek geweest. Kan je dat nog veel noemen? Maar mijn collega, die elke maand toevallig 1 maal in de maand migraine heeft en hiervoor geen doktersbriefje moet afleveren, kan ziek zijn zoveel hij wilt. Mijn andere collega, die om de 20 minuten een sigaretpauze van 10 minuten neemt, krijgt geen commentaar. Van werken lijkt hij zelfs allergisch te zijn terwijl ik avonden tot 18.00 zat te werken en pas om 20.30 thuis toe kwam !

Maar ik zeg niets. Ik lever geen commentaar. Ik doe mijn werk. En zelfs meer dan van mij verwacht wordt. En toch word ik hier niet voor beloond ! Nee. Sorry. Hier zullen ze later spijt van krijgen. Blijkbaar hebben ze nog niet door hoeveel werk ik verzet. Dat ik de enigste ben die de dienst iets of wat draaiende houd ! Zelfs van agentschappen krijg ik complimenten. Vorige week ontving ik zelfs nog (thuis weliswaar) een cadeau om mij te bedanken voor het schitterende werk dat ik lever. Ook klanten bedanken mij. Ik doe alles voor hen terwijl ik er zelf niet beter van word.

Nee integendeel. Ik krijg maar een fucking “goed” op mijn eindevaluatie.

Mij kan het allemaal niet meer schelen. Ik heb er genoeg van. In 2012 kunnen ze op zoek gaan naar een nieuwe medewerker want ik geef er de brui aan.

Klootzakken.

Oh ja. Gelukkig Nieuwjaar.

9 thoughts on “Kwaad

  1. En wat is dan de reden dat je hier niets over zegt tegen je baas? Want hoe kan je baas zich nu verbeteren, misschien weet hij helemaal niet hoe goed je dat wel doet, net omdat je zo zelfstandig bent?
    Met alle respect, maar als je niet kan/wil communiceren, dan moet je ook niet zagen toch?!

  2. Je ergert je blauw, maar wel grappig geschreven!
    Je hebt karakter, maar het komt er toch precies niet zo echt uit, althans niet op je werk.
    Probeer gewoon je eigen ding te doen waarbij je jezelf goed voelt, en vervloek die lamzakken
    met Voodoo!

    Het wordt een goed jaar!

  3. Vergeef me Alimonia, echt waar, vergeef me…
    :-)))) want ik moest even (glim)lachen.
    Een goede collega bij mijn tweede werkgever gebruikte volgende “slagzin”,
    als je aan je bureau gaat zitten en begint te werken kun je een carrière en opslag doorgaans vergeten.

      1. Wist ik wel 😉 Wat dacht je, dat je me alles kan wijsmaken…’k zou zeggen doe zo verder en je zal zien: ooit ben jij de grote baas van het bedrijf !

        grtjs daniel

Geef een reactie

