Cello examen

Dat is goed was, had ik wel al door, maar dat ik zeer goed was, had ik nooit kunnen denken. Dat hard werken zijn vruchten wel degelijk afwerpt, kon ik enkele dagen in levende lijve ondervinden. Hoewel mijn zelfvertrouwen nog 2 dagen voor het examen een serieuze deuk had gekregen, stond ik toch vrij zelfzeker op het podium. Toen ik zelfs één van de juryleden van vorig jaar herkende, liet ik mij niet van de wijs brengen. Integendeel. Dit jaar zou ik hem laten zien wat ik waard was.

En dat was dit jaar enorm veel.

93% om exact te zijn.

18 thoughts on “Cello examen

  1. Waauw ! 93% ! Als ik dit ga vertellen aan dochterlief die al aan het stressen is voor de komende vioolexamens, gaat ze groen zien van jalousie. Dikke proficiat !!

  2. Proficiat! (‘k lees hier al ’n tijdje mee, maar ‘k denk niet dat ik al ergens gereageerd heb…)
    ‘k Vind cello ’n zeeeeer mooi instrument! Ben van plan om dat ook nog te leren na mijn pianolessen 🙂

    1. Bedankt voor je allereerste reactie op mijn blog 😉 Cello is een zeer mooi instrument, maar eigenlijk ook best moeilijk. Net zoals piano – denk ik -. Wel een voordeel dat je zowel fa als sol-sleutel al kent want beiden heb je nodig voor cello te kunnen spelen (en de “ut”-sleutel).

      1. Oh, ‘k wist niet dat je daar ook meerdere sleutels voor moest kunnen lezen! ‘k Had het idee dat elke partituur waarmee je maar één lijn speelt in de fa-sleutel stond, oeps… Soit, één instrument per keer hé 😉

        1. Je moet voornamelijk fa-sleutel kennen in het begin. Naarmate je vordert komt daar de ut-sleutel en sol-sleutel bij 😉 Maar het is niet zoals bij piano waar je 2 verschillende sleutels tegelijk moet spelen 😉

  3. Beste Alimonia,

    Het is gelukt, geniet maar heel veel van je resultaat, ik geniet zelf ook mee hoor, volg je al zo lang op jevblog en dit doet me wel echt plezier! Proficiat!
    Eigenlijk is het blijven volgen van een blog om op dit nieuws te mogen wachten dan wel de moeite geweest vind ik!

    Groetjes, daniel gustaaf

  4. Proficiat en doe zo verder. Klasse. Jammer dat er geen Koningin Elisabeth wedstrijd is voor cello. Dan kon je ook eens op het tv scherm schitteren. 😉

Geef een reactie

