Film van de dag

Op het nippetje heeft deze film het niveau van de afgelopen uitgebrachte films van 2012 omhoog kunnen halen. Want zeg nu zelf: heeft u dit jaar al een spectaculaire film gezien? Ik niet! Dit jaar ben ik, buiten The Hunt, Detachment en deze film, op mijn honger blijven zitten. Dans la maison is een geweldig subtiele komische psychologische film. Al is de humor eerder te omschrijven als tragikomedie. Het verhaal is ontzettend meeslepend en dat is niet enkel dankzij het leuke scenario maar ook dankzij de zeer goede acteurs !

Ik heb gesmuld van begin tot einde. Jammer van het einde, maar laat u dat vooral niet tegenhouden om één van de beste films van 2012 te gaan kijken !

6 thoughts on “Film van de dag

  1. Ik vond the broken circle breakdown persoonlijk heel goed. Ben je deze dan gaan bekijken of niet?
    Deze film spreekt me ook heel erg aan! ‘k Lees net op de site van de cinema dat het verhaal gebaseerd is op een novelle van Le Clézio (die nobelprijswinnaar), dus misschien moet ik dan maar eerst het boek eens gaan lezen… Sowieso zit een avondje cinema er waarschijnlijk niet meteen meer in – dat is nogal ’n dure hobby 😉

    1. Nee ben hem niet gaan zien. Had al “Tot Altijd” gezien. Dat was pas een blijtfilm 🙂 Heel de film door liggen wenen. Pff ! Wacht maar op de DVD dan 😉 Of lees eerst dat boek 🙂 Alhoewel ik durf wedden dat de film beter zal zijn….

Geef een reactie

