Muziektip 54

Een paar dagen geleden was ik op een subliem celloconcert van één of andere Italiaanse schone. Als “encore” speelde ze dit. Na exact 2 noten liepen de tranen over mijn wangen. Ik werd gegrepen door de schoonheid en eenvoud van dit stuk. Ik verliet het concert en werd tegengehouden door de celliste. Ze wou weten of ik “ok” was omdat mijn tranen haar niet ontgaan waren (ik zat dan ook op de eerste rij). Ik knikte en vroeg haar hoe het stuk noemde. “Le cygne” van Camille Saint-Saëns.

Geniet ervan. Deze keer in de uitvoering van meester Mischa Maisky.

4 thoughts on “Muziektip 54

  1. Alimonia,

    Vorig weekend was ik ook aanwezig bij een intiem huiskamerconcert.
    Het was een optreden van het Shalosh Trio, dat bestaat uit pianist Guillermo Quintero Rojas, violiste Roos van Well en celliste Saskia Le Poole. Het zijn drie jonge musici, die elkaar kennen van het Fontys Conservatorium te Tilburg en sinds een jaar of zeven dit trio vormen.
    Hier kon je de violiste en celliste bijna aanraken, ook hier was de muziek ontroerend (mooi)!
    Ik heb er geen opname van, maar op Youtube is er best wel wat te vinden.

    jeer

    http://haiku–blog.blogspot.nl/2011/02/de-liefde-eist-niet.html

Geef een reactie

