Vreemdgaan

Mannen zijn klootzakken. Vrouwen ook. Iedereen die vreemdgaat en zijn of haar partner daarmee rechtstreeks of onrechtstreeks kwetst. En aangezien dat tegenwoordig bijna iedereen doet, zijn wij allemaal klootzakken. Ooit dacht ik hier anders over. Ongeveer 15 jaar geleden. Of zelfs iets langer. Dan geloofde ik nog naïef in de prins op het witte paard. De man van mijn dromen. Die voor eeuwig en altijd van mij zou houden. Die mij nooit zou bedriegen. Tja. Zo’n man ben ik helaas nog nooit tegengekomen. En heel eerlijk gezegd geloof ik daar ook al lang niet meer in.

Die 26 jaar dat ik hier al rondloop, heb ik al genoeg gezien om te beseffen dat mannen (en vrouwen) niet trouw kunnen zijn. Het is ook onnatuurlijk. Voor eeuwig en altijd bij 1 iemand blijven. Alles went. Alles wordt saai op den duur. Vergelijk het met je lievelingseten. Of je lievelingsnummer. Op een gegeven moment ben je het beu. En dan ga je op zoek naar iets nieuws. Iets pikanters. Of net niet. Iets heviger. Of juist niet. En dat geldt net zoals in de liefde. Na verloop van tijd ben je het gezaag en de discussies over de vuile sokken op de grond beu. Of ben je het zat dat hij een avondje met zijn vrienden verkiest boven een romantische avond. En dan ga je vreemd. En dat lukt vrij snel. Want je bent heus niet de enigste die de discussies over de vuile sokken vervelend vindt. Die flirten zijn leuk. Spannend. Omdat ze niet openbaar mogen gemaakt worden. Maar ook dat went op den duur.

Seks seks seks. Het lijkt erop dat mensen alleen maar geïnteresseerd zijn in dat. Ik spreek  uit ervaring. Mannen deinzen er niet voor terug om alles uit de kast te halen om mij zo snel mogelijk het bed in te praten. En sommigen kunnen wel heel creatief zijn. Dat gedoe van “ik hou van u” en “je bent de mooiste vrouw op de wereld” hoeft er voor mij niet bij. Ja ik heb een geil lichaam, maar we zullen over 10 jaar nog eens opnieuw praten. Dan wilt er waarschijnlijk geen enkele vent dat geil lichaam van mij nog zien. Of zouden ze mij echt allemaal lief, leuk, grappig, tof, etc vinden?

Dus waarom zo achterbaks doen, vraag ik mij af? Waarom kan het allemaal niet simpeler? Waarom moeten we persé “relatie” overal op kleven? Kunnen we gewoon niet allemaal wat openlijker zijn? Wat meer “open minder”? Als we praktisch allemaal toch vreemd gaan? Waarom maken we het onszelf niet wat makkelijker? Waarom overal en altijd moeten liegen?

Soit. Ik snap er niets meer van. En al zeker niet van de liefde.

Mijn excuses voor deze blogpost. Volgens mij heb ik een overdosis van romantiek in Parijs gehad. Of net niet. Laten we dat in het midden houden.

10 thoughts on “Vreemdgaan

  1. Alimonia,

    Je bent 26 jaar oud, hoeveel discussies over vuile sokken kan jij nu al helemaal gehad hebben?
    Veronderstel dat je op je zestiende al een relatie had, hoeveel mannen hebben dan in de afgelopen tien jaar een kans gehad om “eeuwige trouw” waar te maken. Je bent er altijd zelf nog bij en zoals ik al eens vaker schreef “Liefde en affectie is meer dan een erectie”.
    Flirten is leuk, maar daarbij hoef je niet per definitie in bed te belanden. Geef een prille relatie ook eens tijd om te groeien, gebeurt dat niet, dan kap ermee. Ruimte binnen een relatie is prima.
    Na 42 jaar laat ik nog wel eens mijn vuile sokken slingeren, maar het wordt volgens mijn vrouw wel steeds minder!

    jeer

  2. Ik heb nooit in echte liefde geloofd tot ik Big leerde kennen,……..en wat die mannen betreft dat ze elke vrouw in bed willen krijgen ben ik het ook niet me eens,…..noch wat die vuile sokken betreft, Big laat nooit sokken slingeren noch onderbroeken,……waar ik het wel over eens ben is dat ik ervan overtuigd ben dat monogamie niet bestaat,……maar ten huize sex and the city wordt daar niet over gelogen,……en wij gaan samen vreemd :-), maar of dat de magische formule is dat weet ik niet,…….maar liefde bestaat echt wel,……..en ik ben ongelofelijk blij dat ik het mag meemaken,…….

    1. Met mijn vorige vriendin had ik ook een open relatie, op haar verzoek. Maar dat maakte mij niet gelukkig. Ik stemde alleen in om de relatie te kunnen redden die dan uiteindelijk toch is fout gelopen.

      Misschien werkt het voor sommigen wel, maar voor mij is het niet wat ik in een relatie zoek.

  3. Ik ga ook niet akkoord !
    Een relatie hoeft met de tijd niet saai te worden, dat heb je toch gewoon zelf in de hand. Misschien heb je nog niet de persoon tegengekomen waarbij je moeite wil blijven doen voor mekaar.

  4. Ik denk dat alle draait om goede communicatie, respect en acceptatie. En dat je met die drie ingrediënten een heel goede monogame-, open- of wekelijks wisselende relatie kan hebben.

  5. Hmmm, interessante gedachtegang en er zit veel waarheid in, besef ik nu na een relatie gehad te hebben van meer dan 20 jaar. Je hebt op veel punten gelijk, ik ben al op plaatsen geweest waar niets anders dan getrouwde mannen rond liepen, zogezegd op klanten bezoek of vertegenwoordiger van het een of ander. Ik was zo wat de enige vrijgezel, de rest was getrouwd.
    En er is niets mis met seks tussen 2 volwassenen personen zonder dat er sprake is van liefde. Gewoon genieten van elkaar, waarom niet.

Geef een reactie

