Muziektip 57

Ik ben altijd een fan geweest van Nightwish. Zeker in de tijden van Tarja. “Zangeres” Anette volgde haar op, maar kon onmogelijk aan haar niveau tippen. Beide knappe vrouwen werden om één of andere mysterieuze reden buiten gekieperd. Momenteel tourt Floor Jansen met de groep. Ik ben nooit een grote fan van Floor geweest, maar hoe meer video’s ik hoor en bekijk, hoe meer respect ik voor haar krijg. Wat een vrouw ! Wat een stem ! Wat een présence. Wat een persoonlijkheid.

Mocht je nog niet overtuigd zijn, check onderstaande video’s.

14 thoughts on “Muziektip 57

  1. Heel knappe video, ’t blijft dan ook een heel goed nummer hé! ‘k Verschiet ervan dat het live zo goed is. Ik ben in elk geval enorm blij dat ze die Anette eruit gegooid hadden – ‘k vond dat een vreselijke keuze. ‘k heb Imaginaerum dan ook nooit gekocht. Zonde om een sopraan te vervangen door zo’n schreeuwer.
    In dit nummer vind ik Floor écht fantastisch. Over andere live-filmpjes was ik teleurgesteld. Ik wist dat Floor een prachtige sopraanstem had (van After Forever – ik ken maar twee nummers, maar ik vind ze wel allebei heel mooi! The Key en Leaden Legacy ken ik), maar ze gebruikte die niet in de nummers die ik gezien had…
    Ik had deze post overigens eerst gemist – schande. Ik ben al lang fan van Nightwish 🙂

    1. Anette hoorde er nooit echt bij. Die dacht dat ze in een pop-groepje zat (als je ze zag dansen toch). Floor zingt dit HEEL goed. Ik heb wel gemerkt dat ze met de tijd beter wordt (in Nightwish). Logisch ook. Zo’n grote groep. Zo’n publiek. Nieuwe nummers. Etc. Als ik een hollander was, zou ik trots zijn op Floor !

      1. Helemaal mee eens: Anette vond ik ook eerder een pop-zangeres. Maar eerlijk gezegd is het niet gemakkelijk om aan Tarja te kunnen tippen, qua stem én verschijning. Ik heb Nightwish nog gezien in 2008 (geloof ik) met Anette en sindsdien ben ik minder overtuigd fan, al vind ik het wel fijn om hen nog eens te horen met hun nieuwe zangeres.

          1. Ooh, ik ook! Tarja heeft in mijn ogen de lat hoog gelegd voor de opvolging, maar Floor krijgt het voordeel van de twijfel. Ik vind ze op de filmpjes toch al beter dan Anette. 😀

  2. Vind altijd knap dat mensen zo mooi opra kunnen zingen,. Maar of ik er van houd? Ze zeggen dat je er van moet leren houden – net zoals je koffie moet leren drinken ;).

Geef een reactie

