Wrong

Ik was 13 toen ik een hand voelde waar er geen hoorde te zijn. Het overkwam me gewoon. Ik sprak er niet over. De tijd passeerde en ik vergat het. Of althans dat is wat ik dacht. Het is niet omdat je er niet bewust aan denkt dat je het vergeten bent. Tijd heeft me geleerd dat wonden nooit echt helen en dat ze ooit je leven zullen beheersen zonder dat je dat effectief beseft.

Soms zie ik hem nog. Dan komt het moment weer bovendrijven zoals olie op water. Hij herinnert mij waarschijnlijk niet. Voor hem was ik gewoon het juiste meisje op de juiste plaats. Voor mij was hij de verkeerde man op het verkeerde moment.

Na al die jaren is alles zo goed als gesleten. De wonde zal echter nooit genezen. De media verhindert ons om  alles achter ons te kunnen laten. Ze strooien zout op de wonde. Door reportages, films,… Noem maar op.

Eén ding is zeker. Ik besef nu ineens weer waar die haat voor mannen vandaan komt.

11 thoughts on “Wrong

  1. Hoezo? Uw haat tegenover mannen?
    Je zit achter aandacht te hengelen, post erotische foto’s en zelfs naaktfoto’s van jezelf, je trekt bewust mannen aan op deze blog. Haat? I don’t think so.

  2. Ongeacht de reactie hier net boven, of wat je post op je blog, dit had inderdaad niet mogen gebeuren. En het een heeft niet met het ander te maken (je foto’s vs. die gebeurtenis). Toch proberen te verwerken of plaats te geven.

  3. Alimonia,

    Wanneer de media jou nog zo raken, dan heb jij er nog veel pijn van.
    Het is goed om er over te praten, maar of dat nu perse meteen hier moet vraag ik mij af.
    Eens schreef ik de volgende senryu:
    ———————————————-
    verloren onschuld

    de intimiteit verkracht

    een leven verwoest
    ———————————————-

    Alle goeds,

    jeer

  4. Hoewel ik dit al een tijdje geleden gelezen heb, reageer ik nu pas – ik moest even denken want ik vind het heel moeilijk om hier iets op te zeggen! Ik veronderstel dat het absoluut niet gemakkelijk was om dit tekstje te typen. Heb je daar dan werkelijk nooit met iemand over gesproken? Misschien is het toch beter om dat eens te doen, zodat je het kunt verwerken. Helemaal weggaan en vergeten worden kan niet, maar het een plaats geven zodat je verder kunt, dat wel… Heel veel sterkte ermee!

Geef een reactie

