5 jaar

Bij het typen van mijn allereerste blogpost had ik dit nooit kunnen denken. Maar vandaag is het een feit. Alimonia bestaat vandaag de dag exact 5 jaar !

Ik begon mijn blog omdat ik een overschot aan tijd en frustratie had. Die periode was ik ongeduldig omdat ik maar geen werk vond (ik was nota bene maar 1 maand werkloos).

Eenmaal een job gevonden, begonnen er andere dingen de kop op te steken. Zo was er ene knappe jongen met wit hemd die mijn leven op zijn kop zette, mijn liefde voor cello die ik terug vond en terug verloor, mijn innerlijke strijd die soms uit de hand liep en de ontdekking van het plezier van fotografie en citytrips.

Op die 5 jaar ben ik gegroeid als personage, als mens, als vrouw, én als artieste.

Ik heb mensen leren kennen, vrienden gemaakt maar ook terug verloren. Heb mezelf meer leren kennen. Leren appreciëren en bij momenten zelfs rust gevonden. Maar dat was zeker niet altijd van toepassing. Op verschillende momenten heb ik op het punt gestaan mijn blog op te doeken. Foto’s waar ik uren werk in gestoken had, werden soms op enkele luttige seconden afgekraakt. Blogpost werden soms met een te serieuze bril gelezen waardoor ik de volgende dag mij aan een gevulde mailbox kon verwachten. Mij steeds verantwoorden. Dat werd ik op bepaalde momenten gewoon beu. Ik vond geen plezier meer in mijn blog. Op verschillende ogenblikken heb ik mij zelfs teruggetrokken. Maar na een tijd begon het weer te kriebelen. Hoewel ik het na al die jaren nog steeds moeilijk met kritiek heb, leer ik het naast me neer te leggen. Het is mijn blog !

Ik heb mijn hart op tijd en stond laten spreken en mijn ogen soms geopend maar vooral geluisterd naar mijn lichaam wat niet altijd zo evident was.

Als ik terugkijk op de afgelopen 5 jaar ben ik trots. Heb een paar parels van blogposten geschreven, enkele mooie foto’s genomen en mij vooral erg geamuseerd.

Hoewel Alimonia ‘maar’ een personage is, ben ik er de laatste jaren wel meer mee vergroeid geraakt. Op sommige momenten ben ik gewoon Alimonia. Op andere momenten verlang ik enkel om een beetje meer Alimonia te kunnen zijn. Het is zo mooi dat jullie mij die kans hebben gegeven. En jullie liefde voor Alimonia neem ik maar al te graag in ontvangst.

Ik bedank jullie allen voor de afgelopen 5 jaar.

Binnenkort organiseer ik een win-actie. Kom zeker binnen enkele dagen terug een kijkje nemen !

26 thoughts on “5 jaar

  1. Zoals je zelf zegt “het is jouw blog”. Jij doet er mee wat je wilt en dat er altijd negatieve reacties zullen tussen zitten daar moet je idd mee leren leven. Begin nu maar vlug aan de volgende vijf jaar bloggen ! 🙂

  2. Proficiat met deze jubileum 🙂 en wat jij schrijft op je blog kies je zelf. Zolang je bewust geen andere personen kwetst moet je je niets van negatieve commentaar aantrekken. Succes met de volgende 5 jaar

  3. Je maakt het je lezer ook niet altijd even gemakkelijk om te weten hoe serieus we iets moeten opvatten! 😉 Ik heb ook al gemerkt dat dat behoorlijk moeilijk is op ’n blog. Eén keer kondigde ik als grapje aan dat ik wou stoppen met studeren om ’n broodjeszaak te openen… Voor mensen die me niet zo goed kennen is het natuurlijk niet makkelijk om te weten dat ik zoiets nooit van mijn leven zou doen!
    Blijf in elk geval maar doorbloggen! Het fijne aan ’n blog vind ik dat je gewoon kunt schrijven wanneer jij wil – wij komen wel terug! 🙂

    1. Haha. Tja. Waar ligt soms de grens? Wat is waarheid en wat is een leugen. Ik ben dan ook nog eens sarcastisch ingesteld. Dat helpt ook niet. Waar kan ik je broodjeszaak vinden?

  4. “Jij’ en Alimonia zijn een soort Siamese tweeling geworden…. En neem de liefde voor Alimonia in ontvangst, maar vergeet niet ‘zelf’ ook een stukje liefde te ontvangen :-). Zonder jou geen Alimonia.
    Inderdaad JOUW BLOG. Geen enkele noodzaak om je naar wie dan ook te verantwoorden! Heel benieuwd naar de komende 5 jaar. Liefs, Erik.

Geef een reactie

