Film van de dag

Misschien heb je geluk en spelen ze hem nog in de cinema zodat je hem nog kan bewonderen. Want je moet hem echt zien: Whiplash. De film werd gemaakt door Damien Chazelle die het verhaal uit zijn eigen leven plukte. Ook hij was ooit een drummer geweest met een iets te strenge leerkracht. “Hoe ver kan je als leerkracht gaan?”, is de vraag die ik mij achteraf stelde. Het is een ontzettend interessante film met hier en daar prachtige beelden. Vanaf de eerste beelden zit je in het verhaal en voel je emoties. Felle emoties. Dat overkomt mij maar zelden, maar als muzikant had ik weliswaar een streepje voor.

Geniet nog van deze prachtige film nu het nog kan.

5 thoughts on “Film van de dag

  1. Ik vond deze film ook heel erg goed! Zelden een film gezien die zo toegespitst is op 1 onderwerp en zo to the point blijft. Heel sterk. En hij zet inderdaad aan tot nadenken.

Geef een reactie

