Zonneklopster

Als je mij 10 jaar geleden had verteld dat ik de dag van vandaag een echte zonneklopster zou zijn, dan had ik je waarschijnlijk eens goed vierkant uitgelachen. Maar het is wel de waarheid. Vroeger vermeed ik de zon als de pest. Ik deed er alles aan om niet in de zon te moeten zitten, wandelen of lopen. Ik had een bloedhekel aan de zon. Heel veel is natuurlijk gelinkt aan mijn zelfvertrouwen dat zich toen serieus onder nul bevond. Zon, dat was gelinkt aan warmte. En warmte dat was dan weer gelinkt aan rokjesweer. En laat mijn benen nu net het onderdeel zijn van mijn lichaam waar ik het minst trots op ben. Ik droeg nooit rokjes. Laat staan shortjes. Dus liever geen zon en al zeker geen warmte.

Maar vandaag de dag ben ik verslaafd aan de zon. Het gaat me niet om de bruine kleur want dan had ik al lang een zonnecentrum-abonnement, maar om het gevoel. In de zon kom ik tot rust en het geeft mij een enorme boost aan energie. Iets dat ik blijkbaar in weinig anders kan terugvinden. De meeste dingen putten mij uit, maar de zon, dat is het tegenovergestelde. Dat geeft mij een heerlijk gevoel. Met niets te vergelijken. Een half uurtje in de zon en ik ben een ander mens.

Maar een half uur is de laatste tijd niet voldoende. Overal wil ik in de zon zitten. En liefst nog de god ganse dag. Als ik op een zonnige dag iets gepland heb, dan zal ik er alles aan doen om dat te kunnen omzeilen. Want in de zon zitten, daar gaat niets bovenop, toch? Tijdens het weekend of verlofdagen, heb ik geen probleem. Ik kies dan immers zelf wat ik doe, maar op het werk, dat is iets anders. Ondertussen is het al zo erg geworden dat ik nu officieel bij de “rokers” behoor. Die mensen kunnen om het uur (en dat is nog niet eens overdreven) een “rookpauze in de zon” nemen. Dat gaat erover.

Dus ben ik ook maar roker geworden. Want ik heb geen nood aan nicotine, maar aan een portie zon.

Summer_small

10 thoughts on “Zonneklopster

  1. Aj, wat kan een mens toch verschillende ideeen hebben.
    Op veel van jouw foto’s vind ik juist jouw benen uitgesproken aantrekkelijk!

    Maar nu jij tot de rokers behoort stoot dit mij toch vreselijk af!

    Verbaasde groet,

  2. Hey Alimonia

    Als ik het goed begrepen heb pauzeer je niet om te roken maar om van het zonnetje te genieten; super!

    Hopelijk wordt je zonlicht dan niet verdoezeld met de rook van de rokers 😉 Trouwens je opmerking over je benen zijn onterecht hoor; op de foto’s op je blog waar je je benen toont is niks mis mee, integendeel ik vind je benen mooi. Net zoals de rest van je lichaam. Heb je nog geëxperimenteerd met je nieuwe toestel en je nieuwe lens? Ben wel benieuwd naar nieuw werk van je.

    groetjes Jan

    ps: ik pauzeer tegenwoordig ook in het zonnetje (na 15 jaar rookstop wel terug begonnen; maar dat is een lang verhaal)

    Date: Mon, 18 May 2015 17:31:20 +0000 To: jan_deman@live.be

    1. Dat heb je inderdaad goed gelezen !
      Ik bevind mij meestal ver weg van de rokers. En we hebben de chance om buiten in het “groen” te kunnen staan “roken”

      Nog niet direct nieuw werk. Heb met mijn nieuwe lens voornamelijk vogels getrokken 😉

  3. Heel herkenbaar. Ikhou zoveel van de zon, dat ik er ook elke minuut dat ze schijnt zou willen in doorbrengen. Jammer genoeg is het nog niet echt vet geweest dit jaar. Of ben ik nu te negatief?

Geef een reactie

