Eurovision 2015

Ik zal maar met de deur in huis vallen. Dit jaar heb ik verstek moeten geven voor de finale van het Eurovisiesongfestival. Niet enkel omdat ik uit frustratie de nootjes en chips alleen heb moeten opeten tijdens de halve finales (en er dus niets meer overbleef voor de finale), maar ook omdat er een trouwfeest die avond was gepland (argh !). Maar bij het zien van de halve finales, had ik het vrij snel door. Dit jaar wordt het niets.

Dinsdagavond begon de show met Moldavië. En daar ging mijn oog meer naar de (knappe) danseres dan naar de baggy zanger.

Armenië volgde. Goede stemmen maar die onsamenhangend met elkaar zongen. Vreselijk.

België vrolijkte gelukkig mijn avond wat op. Wat een stem. Wat een show. Heerlijk. Uiteindelijk werd het ook één van mijn favorieten die avond (want toegegeven, ik had het nummer nog nooit gehoord (foei !)).

Bij Griekenland werd mijn oog getrokken naar de décolleté van de zangeres. Heel de tijd had ik schrik dat één van haar borsten uit het kleed zouden floepen. Misschien was dat beter gebeurd zodat ze op een hogere plaats was geraakt.

60556058-9dc8-4ee1-856e-d237906a3ee3-620x372

De spanning in het nummer van Estonia was om te snijden. Niet door het nummer maar door de ellenlange blik van de zangeres met de zangeres. Freaky !

Servië had een leuk begin, maar een te typisch Eurovision song nummer. En een dikkere persoon die zingt “beauty never lies en “i am different and it’s ok.” Kan het er nog dikker opliggen. Skippen die handel.

En dan stond Nina Sublatti op het podium. De zangeres van Georgië. Al mijn aandacht had ze. Knap, leuke outfit en leuk nummer. Maar voor ik alles goed en wel had geanalyseerd, was het nummer reeds voorbij. Jammer want het nummer was zeer zeer goed.

Donderdagavond

Ierland trok mijn aandacht door…..de celliste…Want dat was er – volgens mij- geen. Zelfs een beginneling speelt zo niet ! Schande !

Noorwegen had de mooiste zangeres. En daar houdt het dan ook mee op.

Maar Portugal had de zangeres met de mooiste outfit. Een latex-broek natuurlijk !

Tsjechië had de beste zanger van heel Eurovision, namelijk Václav Noid Bárta. Zijn stem raakte alle cellen in mijn lichaam. Wat jammer dat de mede-zangeres niet zo goed was.

Israël heeft een zomerhit te pakken. Lekker deuntje. Wat een feestnummer !

Zweden had de leukste act, maar het nummer kon (en kan) me niet bekoren. Ik wist dat ze als favoriet waren uitgerekend en dus was ik nog een tikkeltje strenger. Maar ik vond het maar niets.

Slovenië was de vrouw met de hoofdtelefoon. Leuke stem heeft die vrouw. En het nummer was ook nog niet zo slecht…

Finale

Na één luisterbeurt van Italië was ik verkocht. Knappe gasten. Zeer goede stem, maar wat een nummer. I loved it !

Conclusie.

– We mogen terecht trots zijn op Loïc.
– Zweden is een onterechte winnaar
– Georgië, Italië en Václav Noid Bárta mochten van mij part winnen.

En uw mening?

3 thoughts on “Eurovision 2015

  1. Ik heb enkel de voorronde van dinsdag gezien en had toen een top 2: Estland en België. Het nummer van Zweden heb ik net voor het eerste gehoord en het is precies weer ’n beetje in het genre van euphoria. Niet slecht, maar het springt er voor mij zeker niet uit.

Geef een reactie

