Vakantie(zorgen)

2 weken lang heb ik er van kunnen genieten. Van de Belgische kust. En wat heb ik geluk gehad met het prachtige weer. Klagen behoort dus niet tot de opties, enkel en alleen maar omdat die 2 weken zo snel vervlogen zijn. Want zo gaat het wel als je aan de zee leeft. Je staat op met het horen van de zee en gaat er ook mee slapen. Heerlijk.

Niet alleen zalig weer, maar ik had ook fijn  gezelschap en heb ontzettend veel leuke dingen gedaan! Gezwommen, gebeachvolleybald , gekubbd, gebbqd,  gewandeld, gezond, schelpjes gezocht,…

Alimonia_small II
Alimonia in actie bij het KUBB toernooi.
Alimonia_small
Alimonia in actie bij het KUBB toernooi.

Maar eenmaal ik terug in mijn vertrouwde omgeving was, verloor ik direct het vakantiegevoel. Als een donderwolk vloog het langzaam over me heen. Geleidelijk aan werd het donker, grijs en kil in mijn hoofd. Ik verstopte mij onder de lakens, maar mijn gedachten konden nergens heen.

Het overviel mij. Ik kon er niets aan doen. De angst kroop in mijn lichaam. Alsof de vergeten miserie van 2 weken in een hoekje het moment aan het afwachten was om mijn leven ineens weer overhoop te halen. Het werd een vreselijke nacht.

Ik kon de slaap niet vatten en begon afleiding te zoeken. Mijn gsm. Dat was een foute keuze. Facebook en instagram zijn nooit ver weg. In 1 klik ben ik van alles terug op de hoogte. Dingen die je eigenlijk niet wilt weten of zien. Dingen die mij jaloers maken en blijkbaar ook erg ongelukkig. Vooral van mensen die ik ken, maar zeker ook van onbekenden.

Ik moet stoppen met alles te vergelijken, maar mij afsluiten van de wereld is ook geen oplossing. Overal zijn er prikkels. Op de bus, de trein of op het werk. Heel veel zaken die ik liever kwijt dan rijk ben. Maar ik kan niet blijven leven met de handen op mijn oren. Het is vermoeiend maar vooral onrealistisch.

Waar die jaloezie vandaan komt, weet ik niet zo direct. Ik ben het altijd wel geweest. Zeker in mijn donkere periodes waar mijn zelfvertrouwen zich serieus onder nul bevond. En toch heb ik alles in handen om te krijgen wat ik wil. Wil ik alleen gaan wonen, dan koop of huur ik iets. Wil ik een auto, dan ga ik naar de garage. Wil ik op vakantie, dan boek ik dat toch gewoon? Wil ik een alternatieveling worden, dan ga ik naar de tattoo en/of piercingshop.

Maar blijkbaar wil ik dat dan toch niet. Om het met de mooie woorden van een leerkracht te zeggen: “misschien steekt het nog niet genoeg dat je er niets aan wilt veranderen”

Misschien.
Misschien ook niet.
Misschien ben ik gewoon nog te zwak.

6 thoughts on “Vakantie(zorgen)

  1. “I’ll take this soul
    That’s inside me now
    Like a brand new friend
    I’ll forever know

    I’ve got this life
    And the will to show
    I will always be
    Better than before

    Long nights allow
    Me to feel I’m falling
    I am falling

    The lights go out
    Let me feel I’m falling
    I am falling
    safely to the ground”

Geef een reactie

