Stressy

Ik was nog niet goed en wel terug uit vakantie of de stress stak de kop al op. Ergens is dat te begrijpen. De eerste werkdagen na een vakantie zijn altijd hectisch. Een hoop mails en héél veel werk dat is blijven liggen (en is bijgekomen). Maar normaalgezien komt de innerlijke ‘rust’ dan vanzelf wel terug na enkele werkdagen. Ondertussen loop ik al een ganse week zeer gestresseerd rond. Ik voel me net opgejaagd wild. De ganse dag. Vanaf het moment dat ik opsta tot ik ga slapen. Dat is trouwens de laatste dagen mét bijhorende hoofdpijn.

Op het werk ben ik tegenwoordig een kieken zonder kop dat zichzelf stress bezorgt. Ja ik heb héél veel werk, maar door mezelf zo op te jagen, zal het allemaal niet sneller gaan. Een beetje wel natuurlijk, maar de kans op fouten ligt ook een pak hoger. En daar krijgt een mens nog meer stress van !

Ik heb het gevoel dat ik alles niet onder controle heb. Nochtans is dat niet waar. Ik weet perfect waar ik mee bezig ben en wat prioriteit heeft. Maar het is wel een feit: er is héél veel werk. Maar zolang ik alles volgens mijn prioriteitenlijstje afhandel, zou er geen stress mogen zijn. Of toch niet zoveel als ik de laatste tijd ervaar.

Verscheidende keren op een dag zeg ik tegen mezelf dat ik me niet zo moet opjagen. Dat dit uiteindelijk tot niets leidt, maar toch kom ik maar niet tot rust. Ik blijf erin hangen. Zo’n gevoel, waar ik stiekem wel op kick, want zo vliegt de dag voorbij. Maar erg gezond lijkt het mij niet. Vlak voor mijn vakantie ervoer ik dat gevoel ook, maar dan weet je tenminste waarvoor je het doet. Je wilt immers met een gerust hart op vakantie ! Maar mijn volgende vakantie is pas binnen een maand.

Dat ik mij de laatste dagen zo opvreet, is voor niemand goed. Ten eerste niet voor mezelf, ten tweede niet voor mijn collega’s en als laatste zeker niet voor mijn werk. En toch blijf ik maar doorgaan. Als een Duracell konijn loop ik door de gangen, tokkel ik op mijn pc en spring ik op de telefoons.

Kan iemand mij ontstressen? Please !!

5 thoughts on “Stressy

  1. Het heeft echt geen zin omdat te doen hoor, het is een ouwe rot die je het weet te vertellen. Helpt je niet vooruit en dient tot niets, je wordt er niet voor bedankt integendeel een depressie kan je deel worden. Opgelet dus!

Geef een reactie

