Cello van mijn dromen

Vandaag speelde ik voor de laatste keer op mijn cello. Volgende week breng ik hem netjes naar de eigenaar terug, de muziekschool. Enkele maanden geleden stuurde ik af, binnen enkele dagen zit ik effectief zonder cello. Het is tijd geweest. Misschien vind ik nu hopelijk de cello van mijn dromen. Liefst betaalbaar nog.

Zoveel jaar geleden maakte ik het al mee, maar dan veel dramatischer. Ik was al ingeschreven in de muziekschool als ik ineens, noodgedwongen, mijn cello moest binnenbrengen. Ik krijg netjes mijn inschrijvingsgeld terug, maar als klein meisje was mijn hart serieus gebroken. Geld maakte mijn geen zier uit. Ik moet stoppen met cello spelen en ik wou dat helemaal niet ! Ik weet nog goed, hoe ik de cello achterliet in een muf secretariaat. Ik aaide hem, keek nog één keer om, en verliet boos en teleurgesteld de muziekschool. Heel de rit weende ik als een klein kind. Wat was er van mij geworden als dat nooit had plaatsgevonden?
Nu ben ik ouder. Ik kan het iets beter relativeren. Mijn ideale cello heb ik een aantal maanden terug zelf omzeep geholpen. Deze cello was eentje waar ik mijn examen mee kon doen. Een echte band had ik niet met hem. Dus deze keer geen tranen, veronderstel ik, maar toch een vreemd gevoel.

Nu moet ik echt op zoek gaan naar een cello. Ondertussen ga ik al enkele weken niet meer naar de repetities van de muziekband. Ergens mis ik het wel. Naar het schijnt word ik ook gemist.

Vanaf deze week begint mijn echte zoektocht. Zoeken julie mee? Misschien staat er ergens op zolder een cello onder het stof? Kijk eens goed rond. Misschien is er wel een vioolbouwer in jullie gemeente of zien jullie een tweedehanscello te koop. Of wie weet zien jullie wel een cello op één of andere rommelmarkt.

Doe wat jullie hart jullie ingeeft (eentje kopen en mij bezorgen, haha) en ik zal jullie belonen op een concert. Ik beloof het plechtig. Maar eerst moet ik die cello van mijn dromen vinden !!

One thought on “Cello van mijn dromen

Geef een reactie

