Vergeten cadeaus

Stiekem hoop ik er op. Dat één van de komende dagen een mede treinpassagier eens iets vergeet op de trein. Het lijkt me zo ontzettend spannend als ik een tas of laptop zou vinden. Eerst wat rondsnuffelen om daarna op speurtocht te gaan naar de feitelijke eigenaar. Misschien wel de man van mijn dromen ! Of misschien een BV of een artiest waar ik leuk mee zou kunnen samenwerken. Maar voorlopig gebeurt er niets. Mensen houden nauwlettend hun spullen in de gaten. Ongelijk kan ik ze niet geven.

Nochtans overkwam het mij een paar jaar geleden wel. Op een vuilbak, in een station in Brussel, stonden (rond de periode van Valentijn) enkele cadeaus. Zenuwachtig, maar met een lichte aarzeling, stal ik de cadeaus. In de trein begon ik mij ongemakkelijk te voelen. Van wie waren deze cadeaus? Voor wie waren ze bedoeld? Is de jongen met schrik afgedropen? Was het koppel zo opgewonden dat ze naar een afgelegen hoekje waren uitgeweken en hun cadeaus prompt vergaten? Werd de jongen gedumpt alvorens hij de cadeaus had kunnen geven? Of smeet de dame in kwestie de cadeaus gewoon in de vuilbak?

En dus zat ik daar ineens. Met cadeaus die nog niets eens voor mij bedoeld waren. Spijt heb ik niet. Ik hield er welriekende parfum en een valse plant aan over. Eén cadeau liet ik staan. Voor het geval ze zouden terugkeren. You never knows.

Maar mijn eeuwige vraag blijft onbeantwoord. Wat zat er in dat derde cadeau?

3 thoughts on “Vergeten cadeaus

  1. Ik lees laatst dat er bij gevonden voorwerpen van de NS in Nederland een viool is gevonden.

    Nu maar wachten of er eindelijk die Cello voor jou boven water komt ……

    Vriendelijke groet,

  2. Bij de verloren voorwerpen komt er nochtans heel veel binnen: het is niet te geloven wat mensen allemaal vergeten op de trein. Om als passagier zelf iets te vinden dat anderen vergeten moet je eigenlijk op een trein zitten en pas uitstappen op het eindstation. Dan is de kans het grootst om iets te vinden. Zelf vind ik vooral veel (Metro)krantjes en troep op de trein. Een keer een koptelefoon gevonden van een duur merk maar dat heb ik bij de verloren voorwerpen achtergelaten. Hopelijk is die bij de rechtmatige eigenaar terecht gekomen.

Geef een reactie

