Sevilla

Back in Town. De afgelopen dagen bevond ik mij namelijk in iets betere en warmere oorden. Sevilla. De stad van de champignons (ook wel ‘las Setas’ of Metropol Parasol genoemd). Sevilla is een mooie stad, maar mijn hart slaagt nog steeds een beetje harder in Boedapest. Maar daar zal ik dit jaar, door de vluchtelingenmiserie, niet meer geraken. Maar niet getreurd. Die voorziene vakantiedagen hevelen we toch gewoon over naar 2016. Can’t wait !

Naast de reuzenchampignons staat Sevilla ook erg bekend voor zijn mooie kathedraal met bijhorende Giralda toren. De kathedraal is langs buiten erg mooi, maar ook de binnenkant is de moeite waard. Een franstalige gids passeerde en vroeg of we mee wilden. Dat deden we. Een gek vrouwtje gaf ons een interessante rondleiding ! Veel beter als die saaie audiotours. Ook het Real Alcázar is zeker een aanrader bij een bezoek aan de mooie stad. Mijn persoonlijke mening is zelfs dat het mooier is dan het Alhambra in Granada. Maar smaken verschillen natuurlijk !

Trek voor deze 3 belangrijke bezienswaardigheden voldoende tijd uit. Bij de champignons verbleven we zeker een uur, in de kathedraal 3 uur en in het Real Alcazar een halve dag.

Ook Plaza de Espana is een enorme aanrader. Deze plaats mag je zeker niet overslaan op je vakantie. Het is er erg prachtig. Zowel overdag als ’s avonds. Geniet na dit bezoek zeker van het Maria Luisa Park. Heerlijk om eventjes uit te rusten. Wij hadden geluk dat hier ’s avonds een soort concert plaatsvond. Concert of repetitie. Het was niet erg duidelijk, maar wel erg leuk zo onverwachts.

Sevilla staat vol met kerken. Allemaal bezoeken was onmogelijk, zeker omdat de openingsuren anders liggen als bij ons. Ofwel ’s morgensvroeg ofwel ’s avonds laat. Overdag zijn de kerken en kloosters gesloten. Jammer want ze zijn meestal erg mooi. De mensen zijn er erg gelovig. Jonge en oude mensen. Ze zijn er allemaal te vinden.

Een aanrader is Sevilla is het bezoek aan Camera Obsucra. De ‘camera’ werkt net zoals een fototoestel, maar bevindt zich in een toren van 80 meter hoog. Het principe is eenvoudig en werkt gewoon met een paar spiegels, net zoals in periscoop in een duikboot. Het beeld dat gereflecteerd wordt, komt op een witte schaal terecht waar dan een afbeelding verschijnt van de stad Sevilla. Deze witte schaal kan omhoog en omlaag om het beeld scherp te krijgen. Het was echt ongeloofelijk. Op deze manier konden we bijna de ganse stad zien vanuit een klein kamertje ! De spanjaard was een klein grappig mannetje en sprak alleen Spaans. Tot hij door had dat we ook Frans konden. De uitleg die we kregen was erg duidelijk en interessant. Dit uur in Sevilla was één van de hoogtepunten. Letterlijk en figuurlijk.

Ook het Huis van Pilatos is een bezoek waard. Woensdagnamiddag is dit zelfs gratis te bezoeken. Ik zou dit kunnen beschrijven als een mini-versie van het Alhambra of Real Alcazar. Erg mooi.

Naast bezienswaardigheden en de gezelligheid in het centrum, bezit Sevilla ook nog heerlijke restaurants. We hebben er super lekker gegeten. Je moet wat uitkijken waar en hoe, maar ik kan je al enkele favorietjes geven: La Brunilda Tapas & Taberna Aquilas. In beide zaken hebben we zo lekker gegeten ! Zeker de moeite waard. Ik geef je mijn woord: het eten is er fantastisch lekker.

Foto’s heb ik weer in overvloed genomen. 1373 om exact te zijn.
Hieronder kan je al enkele foto’s terugvinden.

Ik hoop dat ik jullie heb kunnen warm maken voor deze leuke stad. Mochten jullie tips, vragen, opmerkingen,… hebben. Geef gerust jullie commentaar hieronder of stuur mij een mailtje. Ik beantwoord ze met plezier !

Metropol Parasol

Plaza de Espana

Sevilla_uitzicht  Plaza de Espana II

Alimonia_Huis van Pilatos

Sevilla_straat

Postkaartjes

11 thoughts on “Sevilla

Geef een reactie

