Filmtips

Hoewel ik elke week naar de film ga, is er sinds lange tijd niets meer dat me echt omver kan blazen. Misschien word ik gewoon moeilijker. Hoe meer je ervaart, hoe moeilijker dat iets je van je sokken kan blazen. En toch heb ik deze keer 2 pareltjes voor jullie.

Gisteren zag ik in avant-première de nieuwste film van Guillermo del Toro: Crimson Peak. Misschien doet de naam niet direct een belletje rinkelen, maar hij is de regisseur van de geweldige film Pan’s Labyrinth. Zo goed als Pan is hij niet, maar hij is niet slecht. De film schoot traag in gang, maar eens de trein vertrokken was, was het voornamelijk genieten. Vooral de sfeer maakte een positieve indruk op mij. Zeer mooi decor, mooie kostuums, mooi geesten/monsters en zeer puike acteerprestaties. Als je denkt dat deze film creepy is, dan kan je je lelijk mispakken.

Als tweede film prijs ik Cafard aan. Deze film heb ik gezien in aanwezigheid van de Belgische regisseur Jan Bultheel. De film geeft een iets andere kijk op de eerste wereldoorlog als we gewend zijn. De trailer trok enorm mijn aandacht waardoor mijn verwachtingen zeer hoog lagen. Ingelost werden ze niet, maar ik was zeker niet teleurgesteld. Geef deze unieke film een kans. Ze verdient het. De regisseur leek me trouwens een toffe kerel. Nam uitgebreid zijn tijd en bleef heel geduldig. Deze man hield van zijn film, dat kon je zo zien. Mocht hij dit lezen, kan je mij dan iets meer vertellen over de muziek Jan, want die was schitterend (aangezien ik geen vragen durfde te stellen in de zaal).

Hieronder de trailer en een making of.

Geef een reactie

