Alimonia kijkt TV

Ik kan er moeilijk doekjes om binden, maar af en toe kijk ik tv. Zeker nu dat de avonden donker en koud zijn. Geen weer om buiten te zitten. En dus kijkt een mens al eens tv. Zo ik ook. En hier kan ik niet anders dan toe te geven dat ik niet vies ben van luchtige programma’s. Niet alles in mijn leven moet zwartgallig en zwaar zijn.

Een fervente kijker van De Slimste Mens ben ik nooit geweest, maar ik ken het wel. Misschien ken ik zelfs beter de app (ben ik echt dom of spelen al die andere mensen gewoon vals?) dan het tv-programma.

Onlangs probeerde ik het opnieuw een kans te geven nadat het destijds door mij werd afgeschreven. Het programma was al 10 minuten bezig of ik had nog geen enkele quizvraag gehoord. Nee, enkel ingestudeerde flauwe moppen. Humor. Elk zijn niveau. Ik gaf het programma nog een kans en bleef verder zitten. Na 25 minuten waren 15 vragen gepasseerd waarvan 1 nog een onnozele doe-vraag was. Erik had ondertussen water over de “jury” gekapt, er waren 30 onnozele moppen gepasseerd en ertussen zat nog een blok reclame. Na een half uur was ik het moe. Dag Erik, misschien moet je u nog eens bezighouden met een film te maken.

Op vrijdag kijk ik graag iets ontspannends. K3 zoekt K3 leek me ideaal, al viel me dat snel tegen. Onnozel ben ik niet. Ook dit spel is zoals goede tv vereist helemaal georkestreerd. De favorietjes krijgen net dat tikkeltje een langere intro, worden positiever in het daglicht geplaatst en zijn net niet te goed. Kwestie van nog groeipotentieel te hebben.

Het publiek dat zogezegd de kandidaten wel of niet door mochten laten, zaten er ook maar voor spek en  bonen bij. Of denken jullie echt dat ze dat zelf mochten beslissen? Achter de schermen is VTM uiteindelijk de baas die de deurtjes opent of niet. Niemand had dat begrepen enkel dat zwart dansend vrolijk kind dat zich niets van de stemming aantrok en zich heerlijk liet gaan. Heel de show draaide om hem, maar nu ze dat bij VTM door hebben, komt hij amper niet meer in beeld.

Vorige week waagde ik mij aan de liveshows. Wat een klucht was me dat.  Na welgeteld een half uur stond de boel af. Ik begreep er niets van. Iemand had een wildcard gekregen alhoewel ze nog niets bewezen had en in dank zong ze zo vals mogelijk. Een knaller van een opener. Yeah right. Daarna kwamen er groepjes en mocht het publiek stemmen. Een van deze groepjes kon zich dan plaatsen voor de volgende live shows. Deze kandidaten zagen we, om hun talent te laten zien, niet meer terug. Van de overgebleven groepjes moesten ze elk individueel een willekeurig zelf gekozen liedje zingen. Leg mij nu eens uit hoe je een nieuw K3-tje vindt zonder een K3 liedje te zingen. Juist ja. Daar wrong het schoentje. Uiteindelijk bleek het een simpele opdracht te zijn: zoek een liedje dat door K3 gezongen zou kunnen zijn. Bullshit. Zo’n proeven moet je in het begin doen om kandidaten te elimineren. Niet op een live show waar we uiteindelijk maar 4 K3 liedjes hebben gehoord!

Om een lang verhaal kort te maken bleek de kandidate die de voorbije week nog gehaat werd, nu door het publiek gekozen te zijn.

Een ding is zeker: de nieuwe single van K3 is een schot in de roos, maar daar houdt het dan ook mee op.

9 thoughts on “Alimonia kijkt TV

      1. Ik hou van Britse series, vooral detectives maar ook Zweedse, Deense series. Maar ieder zijn ding natuurlijk. En daarnet keek ik naar Bevergem, ik vind het prachtig.

  1. Het kan nog erger. Moet je eens twee minuten naar één van die amerikaanse “reality” dingen kijken. Daar ga je stijl van achterover. Dat is hetzelfde in het kwadraat.

  2. Ik kijk regelmatig wel eens naar een voorgeprogrammeerde zaterdagavondfilm – ontspannen in de zetel met een hapje en een drankje, en de reclame gebruiken als plaspauze. Lekker oldskool 🙂 Voor de rest kijk ik weinig TV eigenlijk, behalve naar Blokken 🙂

    1. Ik vind reclame ook niet storend, maar inderdaad handig als plaspauze 🙂 Maar ik kan even goed genieten van een Canvas film zonder pauze. Het hangt van het soort film af.

Geef een reactie

