De mol: afleveringen 1 & 2

Ja ik verdenk hem. Gilles. Mocht u geen idee hebben over wat of wie ik het heb, dan zijn er 2 mogelijkheden. Ofwel woont u in een hol ofwel woont u in Nederland. Maar niet getreurd. Ik vat alles eventjes netjes voor jullie samen.

Ondertussen zijn er 2 afleveringen achter de rug en ik kan u met enige zekerheid zeggen dat Gilles het is. De ideale mol. Alles begon met zijn naam. Dat is een serieus voordeel. Want zo kunnen briefings met de mol niet mislukken. Want ja u heeft het goed begrepen, de presentator noemt ook zo.

Ook zijn geaardheid is een pluspunt. Homo’s liggen nu eenmaal goed bij de vrouwen en mannen zien er geen concurrent in.

De ideale verdachte nog voor het spel begonnen was !

In de eerste aflevering gebeurde er, zoals ik verwachtte, niet veel met Gilles. Hij viel niet op en juist dat voedde mijn speculaties. Alle aandacht werd gelegd op Cathy. Maar zij is het zeker niet. Denken jullie nu echt dat de programmamakers zo onnozel zouden zijn? Cathy is te hevig. Een mol moet subtiel zijn. Onopvallend. Cathy wilt dat spel gewoon winnen en haar uitbundigheid is een zege voor de programmamakers.

En toch wil ik jullie aandacht nogmaals vestigen op de eerste aflevering. Herinnert u zich Gilles die niet kon wenen? Geen probleem op zich, toch? Wel een probleem als u in de tweede aflevering merkt hoe emotioneel Gilles wordt bij het afscheid van Ruth. Dan kan hij plots wel wenen. Ah en vertelde hij daar ook niet dat hij aan toneel deed. Juist. Ideale mol. I told you already !

Bij de tweede aflevering vielen er mij andere zaken op. Thibaut die een mol probeert te zijn. Maar dat pakt niet bij mij.  Door zijn gekrabbel op dat papiertje wou hij gewoon de andere uit hun kot lokken. Wie zijn hier de ja en nee-stemmers. En surtout als hij zich verdacht maakt is dat een tegenstander minder. Hij is gewiekst, die zakenman.

Ook Stijn wil een mol zijn, maar hij is minder subtiel. Dat hij wou gaan voetballen en het nota bene kon was logisch. Maar waarom wouden er 2 zwakke vrouwen mee? Hanne verdenk ik niet (was er nu niemand die dacht: ga je nu echt die oorbellen inhouden bij het voetballen?), maar Isabel is ook een verdacht figuur. Bij de opmerking van Stijn”oh wee als jij hem bent”, reageerde ze maar raar. Maar dit kan, zoals al de andere passages, zeer goed gemonteerd zijn geweest. Maar ze is zeker iemand om extra in de gaten te houden.

Terug naar de proef waar Gilles perse het huisje binnen wou. Je kan hem geen ongelijk geven, maar waarom wachtte hij niet op Thibaut? Nee Thibaut verdenkt hem en Gilles wil van hem af. Dus gaat hij binnen. Vloekt een beetje (goed geacteerd Gilles) en lacht zich een kriek. Waarschijnlijk stuurt Gillles op zijn aanraden terug naar beneden. “Daar zijn we van af”, zal ie gedacht hebben.

Heel eerlijk, ik vind het programma minder interessant als zoveel jaren terug. Zoveel opdrachten in 1 aflevering. Er is geen goed overzicht en eigenlijk gebeurt er precies niets. Ook zoveel onsympathieke mensen. Ik vind niemand leuk. Integendeel. De meeste irriteren me zelfs en presentator Gilles, goh ha, hij heeft het niet.

En toch blijf ik kijken. Omdat complotten zoeken en discussiëren toch zo fijn is. En gelijk krijgen natuurlijk.

Wie verdenken jullie en waarom?

8 thoughts on “De mol: afleveringen 1 & 2

  1. ik heb indertijd ook naar De Mol gekeken en dat vond ik pakken interessanter dan nu. In Nederland werkt De Mol al jaren supergoed, maar ik vind het behoorlijk saaie televisie. maar tja… eens je begint te kijken wil je gewoon weten wie die mol is he! 🙂

    ik gok op isabel. geen idee waarom… ik denk dat zij de ideale mol zou zijn!

  2. Hanne, zeker weten. In aflevering 3 zie je een discussie over dat er 2 groepen zijn, eentje die heel fel met het spel bezig is en een andere groep die er totaal niet mee bezig is. Zij vond dit niet leuk en begon spontaan te wenen. Hallo? Totaal geen reden om te wenen, alleen om u zogezegd niet verdacht te maken, maar in mijn ogen maak je je daardoor heel erg verdacht. Hanne is het. Voor wat gaan we wedden?

Geef een reactie

