De mol: aflevering 3

Ondertussen begint het programma echt te leven onder de mensen. Op het werk zijn we er ook al over bezig om de mol te kunnen ontmaskeren. Erg leuk zo tijdens de werkuren. Ook na aflevering 3 blijf ik bij mijn hoofdverdachte: Gilles.

In de allereerste minuten krijgen ze de vraag voorgeschoteld: “Ben jij de Mol?”. Buiten Stijn (die wel héél serieus is !) antwoordt iedereen op zijn manier. Buiten Gilles. Hij is de enigste die gewoon “nee” zegt en voor de rest geen emotie toont. Bruno zegt ook nee, maar kan zijn (gespeelde) lach niet verbergen.

En dan begint de eerste opdracht. Als ik mol zou zijn, zou ik ook kiezen om aan het spelletje paintballen mee te doen. Ook al spelen de andere 2 misschien erg goed (vraagt niemand zich af waarom Hanne altijd vervelende oorbellen moet aandoen?), daar alleen kan je het spel echt saboteren. En dat gebeurt er ook. Ik snap trouwens niet waarom ze beslissen elk één voor één te gaan. Ik zou allemaal tegelijk gegaan zijn. Dan kan je u eventueel nog achter elkaar beschermen. Soit.

Een andere opmerking die ik mij maakte was waarom ze in godsnaam moeten roepen wanneer ze een schakelaar hebben afgezet. Dan horen de schutters toch waar je staat?

Nog enkele vreemde dingen die ik opmerk is dat Thibaut Cathy er expres uit’gooit’. Ofwel is hij zelf de Mol ofwel verdenkt hij Cathy. Maar waarom die glimlach Cathy? Als fanatiekeling van het spel verwacht ik dat je u boos maakt als je er uit ligt !

Cathy
Bron: vier.be

Thibaut is trouwens precies de enigste die het spel begrijpt en aan de hand van het gegooi van stenen de afleiding ergens anders weet te leggen. Waarom doet niet iedereen dit?

Eventjes samenvatten. De situatie is als volgt. Er zijn 5 schakelaar die afgezet moeten worden.

Situatie
Bron: vier.be

 

 

 

 

 

 

 

Gilles slaagt erin de eerste schakelaar uit te zetten.

Gilles eerste
Bron: vier.be

Na 21 (!) minuten hebben ze nog maar 1 schakelaar kunnen afzetten.
Kijk nu goed waar iedereen staat:

vóór het afzetten van de eerste schakelaar:

voor
Bron: vier.be

 

 

 

 

 

 

 

na het afzetten van de eerste schakelaar:

na
Bron: vier.be

Gilles heeft dus dit kunnen doen:

gilles parcours
Bron: vier.be

Gilles staat bij een nieuwe schakelaar, maar zet deze blijkbaar niet af. Hij beslist later (na het geroep van Isabel – dat komt hem goed uit) om zich te focussen op de schakelaar aan de inkom.

Thibaut en Stijn slagen er ondertussen in om 2 schakelaars af te zetten. Maar hebben jullie even opgelet welke schakelaar Stijn heeft kunnen afzetten. Is hij nu helemaal naar de andere kant gelopen als er vlak voor zijn neus een schakelaar staat…? Of zou hij gedacht hebben: Gilles gaat die schakelaar wel afzetten?

Stijn
Bron: vier.be

De vraagt blijft natuurlijk: waarom heeft Gilles de schakelaar vlak voor zijn neus niet afgezet?

sit
Bron: vier.be

De situatie is ondertussen als volgt. 3 schakelaars uitgeschakeld.
De personen bevinden zich nu zoals je hieronder kunt zien:

Gilles staat nog steeds op dezelfde plaats…

situatie2
Bron: vier.be

Gilles beslist nu om naar de schakelaar in het begin te gaan. Dat mislukt logisch gezien.
Stijn gaat nu terug naar de “vergeten schakelaar van Gilles” waar hij zonet nog stond…

Het vreemde parcours van Stijn:

parcour Stijn
Bron: vier.be

Maar dan komt Stijn tijd tekort om de laatste schakelaar af te zetten…. Jammer toch?
Het lijkt er zelfs op dat hij helemaal geen moeite doet. Ik zou als een gek naar die schakelaar gelopen zijn en toch geprobeerd hebben…

Bij opdracht 2 zat ik op het puntje van mijn stoel. Wie zou er toch voor de vrijstelling gaan? Als mol moet je hier proberen zo minst mogelijk verdacht te zijn. Of je geeft toe dat je voor de vrijstelling wilt gaan (je moet toch een beetje overkomen dat je voor de overwinning gaat) of je probeert je zo snel mogelijk naar het Sheraton hotel te begeven. Dit is iets waar Bruno in slaagt. Heel vaak heeft hij het voor het zeggen en volgen de andere hem. Als laatste zou ik waarschijnlijk de vrijstelling genomen hebben. Hanne kiest hier niet voor omdat ze hem niet nodig heeft, omdat ze zeker is wie de Mol is of omdat ze goed in de groep wilt blijven liggen… Dat laatste is trouwens bullshit want ik denk wel dat iedereen het haar gegund zou hebben. En het blijft trouwens een spel. Een beetje egoïsme mag wel.

Nog een kleine opmerking. Manuella verdenkt Hanne helemaal niet en ligt er uit. Wat me ook opviel was dat ze bij de eerste opdracht maar tot 1000 EUR zijn kunnen gaan. Gingen ze bewust niet verder of saboteerde ze de andere groep expres. Ze hadden toch wel kunnen vermoeden dat wat ze deden effect zou hebben op het andere groepje? Manuella zie ik daarover nog niet nadenken, maar Hanne toch wel. Ze begint ook verdacht te zijn. Of eerder irritant. Maar ze is heus niet alleen, like i said before.

De muziek in de Mol is trouwens erg subtiel maar mooi. Artiesten als Hans Zimmer, Howard Shore, James Horner, John Williams,… worden je om de 5 voet om de oren geslingerd. De muziek is terug te vinden via volgende link: http://www.vier.be/demol/artikels/de-muziek-uit-de-mol/1673584. Zou dat niet mijn ideale droomjob zijn? Heel de dag goede muziek luisteren om dan onder leuke programma’s te monteren? Hallo vier. Hierbij mijn open sollicitatie.

16 thoughts on “De mol: aflevering 3

    1. Haha 🙂 Mijn uitleg is ook niet zo gefundeerd hoor. Ik denk dat ze heel veel informatie voor ons achterhouden. Issabel is een verdacht figuur, maar tot nu toe heeft ze nog niets spectaculairs gedaan…

Geef een reactie

