Update pelgrimstocht

Enkele weken terug maakte ik voor de eerste keer kennis met enkele mensen die samen met mij in juli de pelgrimstocht zullen aanvangen. Er werd toen nog niet veel gepraat aangezien het een stiltewandeling betrof. Achteraf hebben we wel enkele woorden gewisseld. Het gevoel zat direct juist.

Twee weken terug was er een infonamiddag met 80% van de deelnemers. Degene die ik op de stiltewandeling had gezien, herkende mij (oef). Ik had een beetje stress maar dat verdween vrij snel. Na 5 minuten voelde ik mij al op mijn gemak. De meeste mensen gaan voor de tweede of zelfs derde keer mee. Zij zullen over de nieuwelingen waken. En dat zijn er maar 7, waaronder ik.

We kregen praktische uitleg. Over de route, maar ook over de dingen die we moeten meenemen. Erg handig want echt veel ervaring heb ik toch niet. Na de praktische kant, gingen we nog een kleine 4 km wandelen. Dat verliep allemaal heel erg spontaan. Iedereen babbelde met elkaar en ik kreeg de kans om aan iedereen tips te vragen. Na de wandelingen kregen we nog koffie/thee/water en een stukje taart aangeboden. Er kon heerlijk nagepraat worden. Ik voelde me direct opgenomen in de groep.

Ik kijk er nu al enorm naar uit ! Ik weet nu al dat het een ervaring voor het leven zal worden.

En nu nog een beetje oefenen 🙂

7 thoughts on “Update pelgrimstocht

Geef een reactie

