Echte mannen

Vrouwen houden van mannen met een écht zwaar beroep. Ik toch. Bouwvakkers, vuilkarmannen,… Noem maar op. Het soort mannen dat eerst iets doet voor het nadenkt. Niet de gladde mannen in maatpak die hun woorden wikken en wegen en hun ware aard achter een das verstoppen. Ik hou van de oerse man. De man die fluit, wuift of roept als er een knap mokkeltje passeert. Die zich nooit geneert en zelden laat doen. Die zich ’s avonds laat in de zetel ploft met een biertje naast hem. Liefst gebracht door zijn vrouw. En dan ongeneert tv kijkt terwijl hij boert en commentaar levert.

Hoe je het ook draait of keert, ik hou van hen. Want het gebeurt regelmatig. Dat ze roepen, tieren of brullen op mij als ik in hun straat wandel. Want hoe slecht ik mij dan ook voel, zo’n daad van een oerse man maakt het allemaal terug goed. Het duurt nooit lang en na 10 seconden zijn ze mij al terug vergeten als er een ander kortgerokte dame passeert. Maar dat is niet erg. Ik heb die 10 seconds of fame gehad. En dat is soms voldoende.

Op wat deze mannen afgaat is voor mij nog steeds een raadsel. Soms voel ik mij een wrak, loop ik in de meest sjoffele kleren rond en vergeet ik mij te schminken, maar dan nog roepen ze op mij. En dat doet, sorry feministen, zo’n goed !

En daarom hou ik zo van hen. Omdat ze zo puur zijn.

Ik geniet er elke keer met volle tuigen van, want op een dag kan het zo gedaan zijn. Ik voel de nieuwelingen al in mijn nek hijgen. Dus oerse man, laat je volledig gaan !

3 thoughts on “Echte mannen

Geef een reactie

