Spellenbeurs

Het vuur is sinds enkele maanden terug aangewakkerd. Ik zit terug in een spellenclub ! [ah ja want ik ben er jaren geleden uit gestapt]. Nu ik er terug bij ben, besef ik dat ik ze gemist heb. Die heerlijke avonden. Spelletjes die zogezegd maar een uurtje zullen duren en waar ja na 4 uur nog geen eind aan ziet komen. Spelletjes waar je zogezegd ne ‘goeie’ bent, iedereen u vertrouwt en je op het einde van het spel genadeloos toeslaat.

Na de spelletjesavonden, besloten we nog een trapje over te gaan. Op de meest winderige dag van het jaar bolden we richting de spellenbeurs in Antwerpen. Lichtjes gevaarlijk op de autostrade, maar uiteindelijk geraakten we zonder kleerscheuren in de Waagnatie Expo.

Volledig onvoorbereid geraakten we toch vrij snel aan een korting voor het inkomkaartje. Ik geef het maar mee. Eens je binnen bent, zie je een grote zaal met 100’den tafels en stoelen. Hier en daar zaten al mensen te spelen. We besloten er ook maar direct in te vliegen en kozen een tafel uit. Vrij snel kwam er iemand (de mannekes met het groene T-shirt) ons wat uitleg geven. En hup we waren vertrokken. We hopten van de ene naar de andere tafel en maakten zo kennis met verschillende spellen.

spellenbeurs

Doordat we impulsief hadden beslist om naar de spellenbeurs te crossen, had ik er mij op voorhand niet echt een beeld van kunnen vormen. Maar ik had verwacht dat je overal zou moeten wachten en vechten om een plaatsje te kunnen bemachtigen. Maar dat was niet het geval. Ondertussen hadden we de tombola opgemerkt. Maar heel jammer, alle prijzen waren al uitgedeeld. Dan maar meedoen aan een wedstrijd? Laten we zeggen dat meedoen belangrijk is dan winnen. Helaas dus !

Na uren spelplezier kregen we een hongertje. We zagen hotdogs, taart, broodjes,… en begaven ons naar de bonnenstand. Een groep jongeren sprak ons aan. Of we bonnetjes wouden overkopen. We kregen meer dan 70% korting ! Dat leek verdacht, maar we waagden er ons toch aan. Met een bang hartje begaven we ons naar de eetstand. “Zijn deze geldig?”, vroegen we voorzichtig. En ja hoor ! Voor 5 EUR aten we samen 2 hotdogs en twee stukken taart. En of dat smaakten. Zo freaking goedkoop.

spellenbeurs-3spellenbeurs-2

Tegen het einde van de dag liepen we nog voorbij de tweedehandsspellen. Uiteindelijk kochten we geen enkel spel. Ik ben geen kenner en ik speel thuis amper spellen.

Tegen 17u liep de zaal leeg en vertrokken we naar huis. Ik had mijn zondag niet beter hebben kunnen vullen. Een aanrader als het mij vraagt. Tot volgend jaar?

Geef een reactie

