Aflevering 1

Ook dit jaar speur ik naar de mol. Vorig jaar zat ik direct op Gilles. Een droom van jaren terug bezorgde mij het antwoord. Het klinkt onnozel, maar het werkte wel. Ik had immers gedroomd dat er ooit een mol ging komen die dezelfde naam als de presentator ging hebben. Niets logica dus.

Dit jaar heb ik spijtig genoeg zo geen dromen meer gehad. Dus ik zal meer moeten speuren. En ik heb de indruk dat de makers het ons niet gemakkelijk zullen maken. Ondertussen volg ik ook nog eens de Hollandse mol. En heel eerlijk, ik ben nu al helemaal in de war!

Maar ik geef het toe. Ik heb totaal geen idee wie de mol zou kunnen zijn. En dat ligt niet aan ons, maar aan de makers. Ze laten ons net te weinig zien. Discussies over hoe de groepjes gemaakt worden, laten ze gewoonweg (in deze eerste aflevering) niet zien. En juist daar is veel uit af te leiden, toch?

Bij de eerste proef laten ze ons zien wat we willen zien. Zou de mol drukken of niet? Het maakt geen hol uit want ik ben er zeker van dat de mol beiden heeft gedaan. Zijn ze met 4 drukkers, dan zal de mol ook drukken. Zijn ze met 5, dan ook. Drukt er niemand, dan ook hij niet. Dus hier kunnen we niets uit afleiden ! Ze monteren gewoon wat er hen het beste uitkomt. Het enige wat de mol eventueel zou kunnen doen is de mede kandidaat proberen te overtuigen niet te drukken….maar als die andere kandidaat direct zegt dat hij zou drukken. Dan ga je als mol gewoon mee in het verhaal, toch?

Bij de tweede proef krijgen we ook weer niets nuttigs te zien. Een beetje discussiëren over wie gaat lopen. Robin had blijkbaar al op voorhand laten vallen dat hij zeer sportief was. Geen discussie mogelijk. Bertrand wilt een beetje opvallen en Davey komt zo als laatste aangebengeld. De keuze was toen eigenlijk al genomen. Slim van hem, als het dan achteraf mis zou lopen, zou hij kunnen zeggen: kijk je had maar mij moeten nemen….De beste lopers worden dan samengezet. Een beetje een zeer domme zet als je het mij vraagt. Maar ook hier weten we van niets. Hoe is dit beslist? Wie heeft dit beslist? Waarom krijgen we niets te zien beste makers?

Enkele verdachte opmerkingen:

  • Davey gaat er direct van uit dat het niet zal lukken
  • Annelies, de moederkloek van de groep, valt net zoals Manuella vorig jaar op haar knie. Echt seriously? Het lijkt erop dat ze steeds de moeilijkste vragen stelt, maar ook hier geloof ik niets van. We zien uiteindelijk maar 3 vragen van de misschien 100 die ze gesteld heeft (ik bedoel maar…)
  • Robin irriteert mij vanaf de eerste minuut. En dat doet hij ook bij Bertrand.
  • Bertrand lijkt niet te kunnen volgen….maar dat lijkt me enkel maar zo gemonteerd.
  • De 2 kandidaten die 30 kg bij elkaar moeten zien te sprokkelen lijken echt hun tijd te nemen. Ik weet niet of het klopt, maar het duurt precies 2 uur voor ze hierin slagen… Eén van de kandidaten zag ik een dekentje nemen…Serieus? Neem gewoon een paar boeken et voila !
  • Bouba houdt het busje op
  • Sam houdt zich serieus afzijdig in deze eerste aflevering
  • En waarom is iedereen zo warm aangekleed ??

Ook bij de laatste proef merk ik niets verdachts op. Het lijkt me echt onmogelijk om nu al een verdachte aan te duiden. Mijn buikgevoel zegt Davey. Mijn verstand is nog volop aan het denken. Tot volgende week !

12 thoughts on “Aflevering 1

Geef een reactie

