Aflevering 2

Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik heb me super hard verveeld bij de tweede aflevering van de mol. De aflevering was gewoon verschrikkelijk saai ! Ligt het aan mij, de kandidaten of de montage? Er is gewoon geen enkel sprankeltje spanning. Pff.

Misschien is het nog te vroeg in de wedstrijd, maar ik krijg maar met niemand een band. En ook de opdrachten helpen er niet bij.

De return van Hans

Over de return van Hans kan ik vrij kort zijn. Het is belachelijk ! Eruit is eruit. Wat een gezever met die rode en groene schermen, toch? Vorig jaar was de exit van Ruth veel spectaculairder. En kon de groep ook bepalen of ze Ruth terug wilden of niet. Dit jaar heeft de groep niet echt veel keus gehad. Zelfs zonder pasvragen had Hans het gehaald, lijkt me. Ik denk stiekem dat Hans de verkeerde persoon was die uit het spel lag. En dus hebben ze maar snel iets verzonnen… Dat een Eline of Jolien het spel direct zou verlaten, zou minder erg zijn geweest. Het spijt me, maar deze personen vallen (of in het geval van Jolien: vielen) niet op. Maar een Hans, dat ik sterke speler. Een te sterke speler. En dat is wat het programma nodig heeft. Want geef nu toe: wat een bende losers bij elkaar. Seriously? Eventjes de lompigheden bij elkaar zetten.

Visopdracht

Het tellen van de vissen leek me een eenvoudige opdracht. 20 (!) minuten voor een paar vissen te tellen. Dat kan toch niet anders dan slagen, moeten de programmamakers gedacht hebben. Maar zelfs dat mislukte ! Neem godverdomme een foto van die aquarium en tel die vissen op je ipad. Bij deze opdracht werd serieus gegokt. De 2 knullen leken het besef van de pasvragen nog niet echt door te hebben. Sam, heb jij hier iets mee te maken?

Bootnaam

Met 3 man op zoek gaan naar de naam van een boot. Ook hier weer een simpele (en wreed saaie) opdracht. Maar ook hier liep het weer mis. Niet met de naam maar met de weg dat ze moesten terug afleggen. Net te laat voor die bus. Wat jammer…Ik kreeg eventjes een déjà vu gevoel met Gilles van vorig jaar.

Maar ik stel me gewoon één vraag: wie vond nu echt het antwoord? Eline of toch Davey?

Klokkenproef

Wat een vreselijke opdracht was dat. Zelfs ik als iets of wat muziekfan zou deze proef niet tot een goed einde hebben gebracht. Muziek komt uit een miserabel dingetje en het lijkt precies niet eenvoudig om terug te spoelen. Maar Depeche Mood niet kennen Bertrand? Dat is niet verdacht, maar gewoon dom ! En zo iemand kunnen ze toch onmogelijk als mol nemen.

Diamantproef

Saaie opdracht. Ik kan hier niet direct iets uit afleiden. Als je achteraf dit opnieuw bekijkt zonder naar Jolien te kijken, kom je nog niets te weten.

Dierenproef

Deze proef leek me zo ontzettend cool ! Maar dat was in de praktijk helemaal niet. Ik weet niet waarom. Er waren ook zoveel verschillende factoren. Hier moest het gewoon wel mislopen. En toch gebeurde dat niet. Heel raar vond ik dit. Nochtans viel me hier een paar vreemde dingen op:

  • Davey loopt precies zoals een kip zonder kop rond
  • Robin kan alleen maar commanderen én kritiek uiten. Pas op: hij lijkt wel de enigste kandidaat met een beetje gezond verstand… Maar hij komt vreselijk irritant over.
  • Sam en Bertrand hebben een v-r-e-s-e-l-i-j-k accent. Please, laat ze zo snel mogelijk uit het spel verwijderen !
  • Bertrand heeft een heimelijke glimlach…. Hij is niet de mol, maar ik vertrouw hem voor geen haar !
  • Marzenna wilt persé melken… Waarom niet eerst wat rondkijken? Wat nadenken? Toch zeker als je doorhebt hoe weinig melk zo’n geitje geeft. Maar ze zegt direct dat het super weinig melk is. Dat maakt haar deels verdacht en dan weer ook direct niet.
    Want achteraf blijken er 2 geiten te zijn (die laten ze in het begin niet zien!)….Waarom roepen ze niet vroeger wat hulp in van een “wandelend” mannetje? Of dachten ze dat Davey, Hans en Jolien echt iets belangrijks aan het doen waren? Wat waren ze ook aan het doen nadat ze het woord “leeuw” hadden gevonden? En waarom heeft er niemand gegokt? Zoveel 5-letterwoorden zijn er toch niet…
  • bij de woordzoeker lijken Hans en Davey Jolien compleet af te leiden. Ik snapte ook niet waarom dat zo lang duurde? Het was toch logisch dat ze daar eerst mee moesten beginnen, toch? En ook Robin zit ook een beetje te mollen…
  • Robin verlaat zijn kooi om een beetje rond te lopen…en er dan weer doodleuk in te kruipen. Zucht !
  • De appels worden direct aan de geit(en) gegeven zonder dat ze deftig het papiertje lezen. Goed zo Davey. Dat doe je goed.
  • Davey reageert niet of heel raar als Robin hem zegt dat het slot gewoon open was. Iemand normaal zou toch zeggen: euh? Welk slot? Meende dat nu? Nee hij niet. Hij wrijft eens in zijn nek en loopt weg….pfuh
  • Davey loopt  met de sleutel naar de verkeerde kant…nochtans meneer had alles op voorhand geïnspecteerd. Wat heeft hij anders liggen doen heel de tijd?

Zangproef

Ik heb het fragment al verschillende keren bekeken. Eline wordt gekozen door Annelies en Bertrand. Sam door Marzenna en Annelies door zichzelf? Als ik de mol zou zijn, zou ik mij ook proberen te positioneren bij de dierenproef. Wat valt me hier op?

  • Eline zingt echt pokkenvals
  • Annelies kijkt de richting uit van Eline als de jury langskomt. Ik weet niet of dit positief of negatief bedoelt is. Ik denk eerder negatief. Het leek een beetje om de jury wat verwarren. Als hij voelt dat iemand zijn richting uitkijkt…dan zal daar een reden voor zijn. En ja hoor hij plakt een sticker op Eline.

Voorlopig blijf ik bij mijn buikgevoel en is dat Davey. Eigenlijk doet hij nooit echt iets goeds, maar als hij ziet dat het goed gaat verlopen is hij de man die precies alles in handen heeft. Hij loopt rond met de cruciale sleutels. Hij gaat polsen bij Bouba en de rest. Maar eigenlijk doet hij ook weer niets toevoegends…. Maar aangezien Davey helemaal als topverdachte is bij het grote publiek, vrees ik er een beetje voor…Dus neem ik Marzenna als second option. Maar heel eerlijk, ik weet het niet !

2 thoughts on “Aflevering 2

  1. Ik ga intuïtief voor Eline want ja, inderdaad, het antwoord van “The swallow of London” kwam van Davey, maar zij nam hem de woorden uit de mond toen hij het zou zeggen én bovendien rent ze de verkeerde kant uit. Het zingen heeft ze ook verpest, dus als ze de Mol is heeft ze deze aflevering perfect gemold.
    Op mijn blog maak ik ook zelf een pseudo-wetenschappelijke analyse dus daar kan je wekelijks mijn top-3 vinden.
    Veel succes nog met je zoektocht!

Geef een reactie

