Aflevering 6

Ik weet niet wat u er van vindt, maar de mol begint eindelijk een beetje spannend te worden. En dat ligt voornamelijk aan die iets spectaculairdere opdrachten. Finally ! Hebben de makers misschien eindelijk de geheime envelop met extra budget gevonden? Hopelijk vinden ze tegen volgende week de envelop met extra spanning want het is wreed nodig.

Ik zit ondertussen in de Davey-tunnel en er zijn mij een paar dingen redelijk hard opgevallen. Dat speelt in mijn nadeel want dat maakt Davey een pak minder verdacht. Soit. Hier enkele opmerkingen bij de wateropdracht:

  • Davey heeft heel vaak de gewoonte om naar beneden te kijken als Gilles iets zegt (daar heb ik vorige keer al iets van gezegd)

Davey 2

  • Davey toont weinig emotie als Gilles iets zegt (bv. als je mis kiest, ben je uw bagage kwijt…. Ok denkt hij)

Davey 3

  • Davey vloekt evenveel als Gilles vorig jaar
  • Ik geloof echt dat Annelies een paniekaanval krijgt alleen is het verdacht dat ze haar proef verder moet afmaken terwijl Thibaut van vorig jaar dat niet hoefde te doen. Of is een paniekaanval niet zo erg als flauwvallen? Al is de reactie van Gilles wel heel raar als hij Annelies ziet bovenkomen… Hij zit daar gewoon te glimlachen….
  • Davey heeft een verdachte glimlach (dat ik niet vertrouw) als hij ziet dat er iets gaat mislukken…

Davey 4Davey 5

  • Als Robin naar boven komt zegt hij “oei Robin heeft dat rap onthouden”. Oei zegt men als je het niet leuk vindt…
  • Als Annelies de mol zou zijn, dan zou ze in deze opdracht perfect de verkeerde bagage naar boven hebben kunnen halen. Of zou ze denken: de vlagproef mislukt, dus ik heb mijn deel al gedaan?

Over de hartproef denk ik het volgende. Als mol zou ik hier mijn best doen. Zeker niet te hard willen opvallen want daarna kan je het geld toch van de tafels halen. Robin is dus de perfecte mol voor deze proef. Waarom de programmamakers deze proef erin hebben gestoken is simpel: op deze manier maken ze Eline wat verdachter. Missie accomplished. Davey kan geen enkele opdracht vervullen maar zijn hartslag wijkt altijd maar enkele tikken…

Bij de caravan is het duidelijk. Op het moment dat Davey gaat slapen is hij getipt dat de 10 minuten verstreken zijn. Logisch dat hij op zijn gemakske in slaap valt. Annelies wilt in de caravan blijven omdat ze dicht bij haar verdachte mollen wilt zijn. En misschien wilt ze juist Robin en Sam verdacht maken. Misschien is haar eigen missie om ze wakker te houden. Misschien is ze toch niet zo dom als we denken…Alleen vergeet ze dat ze zo hard saboteert dat er geen geld in het laadje komt. En wat doet Eline in deze proef? Niets. Buiten sakkeren op Davey, niets. Een uitgesloten mol dus.

Davey, sorry, maar ik vertrouw u voor geen haar.

9 thoughts on “Aflevering 6

      1. Inderdaad, dat wordt hier ook gedaan, dinsdag morgen al eerste de aflevering van de dag ervoor besproken. Eerlijk gezegd ik vind het dit jaar minder goed. Iedereen gedraagt zich verdacht want dat is de enigste manier om ver te geraken en dat maakt het programma minder aantrekkelijk.

          1. Vorig jaar wist je de mol eruit te halen, dit jaar haal je de winnaar eruit, goed bezig. Eline was al heel lang op facebook aangehaald als de mol. Bij de proef met die woordenpuzzel stond zelfs in de eerste 2 regels te lezen: Eline is de mol. Ik vond het dit jaar echt wel minder. Er is 100000 euro te winnen maar dankzij de mol is dat 27250 geworden, zo zei de presentator gisteren nog. Dikke bullshit is dat. De meeste proeven zijn mislukt dankzij toedoen van de anderen, heeft niets met de mol te maken. Daarom vind ik ook dat het programma verkeerd in elkaar steekt.

            1. Ik was teleurgesteld ! Wat heeft ze concreet gedaan? Niet mee fietsen. Een hoge hartslag hebben… pfff ! En blijkbaar waren vele kandidaten haar op het spoor. Niet goed dus. Volgens mij hadden Davey en Eline iets afgesproken. Er klopt iets niet. Hoeveel dat die naar Davey keek. Ni normaal ! Hoeveel geld is er in die laatste aflevering niet verdiend?

Geef een reactie

