Conclusie

Conclusie van heel het mol verhaal: ik zat verkeerd. Jammer maar helaas. Eline is nooit echt in mijn hoofd opgekomen. Ja ik vond haar verdacht. Als jonge meid én politieagente geen enkele fysieke proef kunnen. Dat is mega verdacht. Maar ik gaf haar altijd het voordeel van de twijfel. Misschien deed ze gewoon maar een bureaujob? Net als Annelies kon ze gewoon de mol niet kunnen zijn. De bril vergeten, een black out,… Dat kon gewoonweg niet. Bij Eline jammer genoeg wel.

Misschien werd ik van in het begin wel op het verkeerde been gezet. Want geef nu zelf toe. De profielfoto van Eline en de Eline in de wedstrijd schol wel precies 10 kilo. Photoshop, make up,… Of was ze gewoon wat bijgekomen voor de wedstrijd? Een magere spriet die geen fysieke proef kan doen lukken dat zou te verdacht zijn, toch? Dus eer ik door had wie Eline was… was het programma al bijna ten einde. En dan zat ik al lang in de Davey tunnel. Argh !

En toch vind ik het flauw. Rap opgeven bij de fietsproef bijvoorbeeld. Of de te hoge hartslag. Dat zijn proeven waar ze eigenlijk niets voor heeft moeten doen. Ze zal wel gelachen hebben. De andere kandidaten deden al het werk voor haar. Ze moest gewoon toekijken en af en toe bijsturen en dan grinniken als het mislukte.

En daar kom ik bij het volgende punt. De relatie tussen Eline en Davey. Ik vond hen altijd een verdacht koppel. In bijna alle afleveringen zie je Eline wel heel (sorry) verliefd naar hem kijken. En dat vond ik vreemd. Soms dacht ik gewoon dat ze beiden wisten dat Annelies de mol zou zijn en ze daarom zo vaak optrokken….Maar dat was dus helemaal het geval niet. Integendeel. Davey vond het zelfs leuk om in een groepje met de mol te zitten. En hij liet haar precies ook maar mollen. Zouden ze niet iets afgesproken hebben als Davey Eline had ontmaskerd? Iets in de aard van. “Kijk Davey, jij mag je gedragen als mol, op het einde help ik je wel weer geld in het laadje te brengen…” En dat is ook wat exact gebeurde in de laatste aflevering. Er werd nog nooit zoveel geld opgebracht als toen. En dat was tevens ook de schiftingsvraag waar ik compleet in de mist ging. Anders had ik net als vorig jaar in de kinepolis in Antwerpen de laatste aflevering van de mol gezien. Jammer maar helaas !

Mijn conclusie van heel het verhaal. Ik vond het dit jaar een zwak seizoen van de mol. Ook de kandidaten vond ik iets minder. Ze werkten, buiten Bouba en Davey, allemaal op mijn systeem. Blijkbaar hadden ook verschillende kandidaten de mol Eline snel ontmaskerd. Ben je dan een goede mol? Ik vrees ervoor.Een proef doen mislukken vond ze beter dan dat een kandidaat haar zou ontmaskeren. Wrong wrong Eline ! Ze heeft waarschijnlijk goede dingen gedaan, maar zonder Annelies en Davey hun mollengedrag had ze het nooit overleefd.

De enige echte mol blijft Gilles !

One thought on “Conclusie

  1. Ik zou teleurgesteld geweest zijn met Annelies als mol, maar in Eline kan ik me wel vinden hoor. Chapeau voor een meisje van 25 vind ik…
    Maar met je laatste zin ben ik het gloeiend eens. Gilles blijft de enige echte mol!

Geef een reactie

