Smaller hoofd

Ik heb altijd al gedroomd van het hebben van een smaller hoofd. Maar dat het vandaag op deze manier (en zo snel) zou gebeuren had ik niet gedacht. Deze morgen zat ik op de betreffende bus die mijn droom zou doen uitkomen. Een enorme bruuske beweging van de chauffeur zorgde ervoor dat mijn hoofd van punt A naar punt B werd geslingerd. Het gevolg was een harde bons van mijn hoofd tegen het raam. Ik moet een paar seconden weg zijn geweest. Bij het openen van mijn ogen lag mijn handtas op de grond. Een bezorgde vrouw naast me vroeg of het ging. Ik knikte, keek alsof ze de meest idiote vraag ooit had gesteld en stapte zonder haar te bedanken van de bus.

In de trein ging het van kwaad naar erger. Lezen lukte mij niet en van muziek luisteren kreeg ik nog meer hoofdpijn. Ik sloot mijn ogen en probeerde mij in te beelden in een warm groot bed. Toen ook dat niet hielp, bracht ik het thuisfront op de hoogte. “Ik kom misschien sneller dan gepland naar huis”.

Uiteindelijk besloot ik toch moedig om verder te pendelen. Een “beetje” hoofdpijn houdt mij immers niet tegen om te gaan werken. De hoofdpijn bleef en verergerde. Een bezoekje aan de spiegel gaf mij meer zekerheid.

Mijn hoofd is smaller als voorheen.

Al is die bult wel een vreemd zicht….

13 thoughts on “Smaller hoofd

  1. dag alimonia,
    dus als ik het goed begrijp heb je geen bult, maar is je hoofd overal smaller geworden behalve op die ene plek die er dan nu natuurlijk als een bult uitziet?
    is dat op uw slaap? of voorhoofd?

    1. ik ben naar de dokter geweest en ik heb een lichte hersenschudding. Heb dus een paar dagen ziekteverlof gekregen…. (het was gisteren gebeurd, maar vandaag pas op mijn blog gepubliceerd)

  2. allez jong, verzorg je, of laat je eens goed bemoederen, kan ook eens deugd doen! hopelijk is het rap over, al kan dat wel een paar dagen pijn doen aan de ogen enzo
    ‘k wens je van harte vlug beterschap :-*

  3. Punt andere regel

    ze heeft het nooit één seconde geloofd
    sprak iedereen tegen
    soms zelfs in de regen
    neen, ze heeft helemaal géén punthoofd

    Lenjef ☺

  4. Ik dacht even dat je zou gaan vertellen dat je met je hoofd tussen de klapdeur van de bus zou zijn gekomen omdat je met je gedachten ergens anders was en niet oplette, maar dus niet. Hoe is het nu?

  5. Het openbaar vervoer vervormt je, zeker weten, je kan beter zelf het heft in handen nemen en bepalen wanneer je rijdt, en hoe.

    Pijni s rot, maar je smalle hoofd zal bijtrekken, misschien ben je vergeten hoe het er eerst uitzag en heb je retrograde amnesie na een hersenschudding 🙂

Geef een reactie

